Rain, glorious rain!

Idag är det riktigt ruskväder. Skulle kunna kalla det riktigt höstväder, om det inte vore så att i stort sett hela sommaren såg lika dan ut ;) Hade tänkt ta mig en sväng till marknaden, men det veti fasen om man vågar sig ut i det här regnet!

Mitt fina röda paraply med vita prickar från H&M i London har ju dragit sin sista suck det med, en av pinnarna gick av efter att ha vänt sig ut och in för många gånger. Det är som förgjordat med paraplyer här, speciellt när man ska korsa en av broarna, för då vill de alltid vända sig ut och in. De första två åren jag bodde här hade jag inte ens något paraply, jag gav upp och fann mig i att bli blöt istället ;)

Sean har övergivit mig och åkt till Westport över helgen, men han kommer hem imorgon kväll. Jag har suttit och kollat lite på daft.ie på annonser, för vi letar dubbelrum så vi kan flytta från lägenheten eftersom vi inte har råd att bo kvar nu när jag inte jobbar. Det är med blandade känslor dock, för jag föredrar att bo själv än att dela med en massa andra folk man inte känner. Jag har bott med en massa olika när jag gick i college, och vissa var trevliga medan andra var minst sagt konstiga, som den franske knarkaren som landlorden fick kasta ut tillslut...

Men, om jag nu ska åka hem i några veckor vid jul så vill jag att Sean ska ha hittat ett rum tills dess så att jag slipper betala hyra när jag inte ens är här, för 4000 kr i månaden är mycket pengar när man inte har någon inkomst, för social welfare kontoret jobbar så sakta så de har inte gått igenom min ansökan än, så dem får jag nog inte höra av på ett tag, eftersom det är så många arbetslösa just nu som måste gås igenom.

Ska iallafall låta bli att hitta jobb före jul, för då får man ju inget ledigt, här jobbar ju de flesta på julafton och sen kanske man får 3 dagar ledigt efter jul eller nåt, och det går inte jag med på, som inte varit hemma sen förra julen!

Är ju graduation den 7 november. Har inte fått mitt brev om det som alla andra fått i vanlig ordning. Antingen har de skickat det till sverige eller så till Seans föräldrars adress. Mamma är ju i Finland, annars skulle hon nog ringa om det kommit hem till oss, men pappa tänker väl inte på sånt. Men har nog kommit till seans föräldrar, hoppas jag, för dit kom mitt preliminära betygsbesked i juni.

Borde kanske ta mig i kragen och jobba lite med konsten nu idag då.

Kommentarer
Postat av: Tina

Saknar Irland ibland, dock inte det ständiga regnandet. Men jag saknar den irländska kulturen, pubarna, de gröna kullarna och framförallt det trevliga folket.



Nog dags för ett besök snart igen.



Vad är det för konstutbildning du läser?

2008-10-25 @ 14:03:05
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Louise

jaha okej! Vad roligt! :)

Vad gillar du mest att måla eller teckna?



Puss!

2008-10-25 @ 23:47:03
URL: http://lowice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0