XXY

Jag ska iväg snart till The Town hall theatre, för jag är ju medlem i filmklubben och ikväll visas XXY, en argentinsk film om en familj som får ett barn som är hermafrodit, alltså personens kön är både kvinnligt och manligt och de måste bestämma om de ska låta barnet växa upp som pojke eller flicka.

En kille som jag jobbade med på turistbyrån som heter Andrew har avskedsfest i Bar no. 8 nu samma tid (ska hem till Australien), men jag ska gå på filmen istället och kanske träffa dem sen, men jag får se. Han är väl trevlig, men har aldrig pratat så mycket med honom direkt, och så missade jag filmen förra veckan, så jag vill ju få lite valuta för mitt medlemsskap.

Målade hela eftermiddagen så har inte varit utanför dörren än. Hade en hel del problem med att få ihop olika saker på tavlan så jag suddade ut, målade på igen, och höll på och testade grejer i evigheter tills jag blev någorlunda nöjd. Och så skar jag mig i fingret också när jag skar i en linoleum platta, och det blödde massor, vilket var rätt fascinerande, för det gjorde inte ont. Men nu har jag plåster iallafall.

Helena skrev och tackade för kortet jag skickade från Prag, visste inte om det kom fram eftersom jag chansade med hennes adress, men tydligen hade hon sms:at ett tack till mig men antagligen skickat till mitt svenska nr av misstag för jag hade inte fått det. Hon hade lagt upp snygga svartvita foton på facebook igår, då slog det mig igen hur mycket jag saknar henne. Hon frågade när jag kommer hem. Jag vill träffa henne NU! Men det går inte så får vackert vänta till i jul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0