"Battle of Algiers" med Catriona

Idag träffade jag Catriona, Roisin och Mags för lunch, vi gick till the King's Head. Först hade vi tänkt gå till Market kitchen, men det var fullt där tyvärr. Kul att träffa några från college, har ju inte sett dem sen vernissagen, förutom Cat som jag stötte på i måndags. Vi fick stressa lite för vi träffades bara 40 min innan jag och Cat skulle tillbaka till jobbet igen.

Vi gick förbi Galway social space, typ en drogfri "ungdomsgård" men för vuxna ;) Det är i ett hus på Middle street och dit kan man komma och fika, umgås, spela spel, dricka kaffe, se på film m.m Varken jag eller Cat har vågat gå dit eftersom vi inte känt någon, men nu ikväll så visas en film där som heter "Battle of Algers" från 60 talet (fransk) så vi ska gå på den klockan åtta jag och hon. Ska bli kul!

På jobbet stressade jag nästan ihjäl mig, inte för att jobbet i sig var så stressigt utan för att jag emellan kunderna försökte skriva på en ansökan till ett internship med ett stort galleri i Dublin där man får lära sig om galleriarbete i 10 månader. Sista dagen är imorgon, så hoppas det kommer fram i tid... Blev väl inte världens mest genomtänkta ansökan, så får det garanterat inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0