Bohemia Praha! (Tisdag 9/9/08)

Nu är jag och Sean hemma från vår 5 dagars semester i Prag (eller 4 dagar knappt blev det ju där för reste av tiden reste vi ju). Vi kom dit på tisdagen vid lunchtid och checkade in på vårt hotel i Smichov, mitt emot Staropramen bryggeriet. Vi blev överraskade gällande vädret, trots att jag hört av en turist från tjeckien dagen innan jag åkte att de hade 30 grader varmt så trodde jag han överdrev lite men det var verkligen uppåt 30 grader och solsken! Hade nästan glömt hur det känns när det är riktigt varmt, man är ju inte så van med tanke på att vår Irländska sommar totalt regnade bort.

Vi gick en promenad upp till Mala Strana (lesser town) och tog en rep-dragen spårvagn upp till toppen av det grönskande berget nära slottet. Uppe på toppen kollade vi på en rosträdgård och ett mini Eiffeltorn med otrolig utsikt över stan.



 Sen gick vi in till Charles Bridge (en riktig turistfälla, men oj vad vackert). och tittade på alla porträttmålare som sitter längs hela bron. Vi vandrade runt lite i gamla stan, men var rätt trötta eftersom vi åkt från galway 1:45 på natten och knappt sovit något, så vi åt middag på en mexikansk restaurang nära hotellet och jag lade mig redan klockan 8.30.

Kommentarer
Postat av: So Scary

Ser jättehärligt ut. Dit skulle jag också vilja åka!

2008-09-14 @ 15:19:20
URL: http://soscary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0