Galway turistbyrå - så ser det ut:

Igår jobbade jag min sista dag i huvudkontoret och idag jobbar jag min sista dag över huvud taget, en kort dag i info kioken med Suzanne. Jag passade på att ta några kort på min arbetsplats. Kommer att sakna det, det kommer jag!


Dörren till Norah, Mike och Dommo's rum (de har hand om souvernirerna och inkommande produkter och broschyrer.)
De är väl för sköna alltså!


Kontoret


I mitten finns bänkar där man kan sitta och datorer där man kan kolla upp information om sevärdheter m.m



Ingången och cash pointen där vi säljer souvenirer. Det ser mer stilrent ut sen de byggde om i vintras, förra sommaren var hela rummet fullproppat med souvenirhyllor, men nu har de bara några hyllor kvar i ytterkanterna och har gjort sittplatsen och info datorerna i mitten, vilket är mycket bättre.



Broschyrhyllorna



Informationsdisken. Nu är det rätt lugnt, men under sommaren hade vi 7 personer uppradade vid disken och så hade vi call centret på övervåningen. Nu sköter vi allt på samma plats här nere. Jag gjorde min sista bokning igår och tänkte att det här, det var sista gången jag bokade ett B&B på Gulliver systemet. Så jäkla konstig känsla...

Den här helgen är det Galway oyster festival så det mesta var fullbokat igår kväll. De har ett stort festivaltält nere vid Nimmo's pier och inträdet kostar över 1000 kronor, men då får man gratis mat, dryck och underhållning hela eftermiddagen och kvällen. Jag funderade på om jag skulle proväta ett ostron på marknaden men det blev inget till slut, tycker det verkar så läskigt. Donal fick gratis ostron i en pub och när jag frågade hur det smakade så sa han "Det är svårt att beskriva, men det smakar som havet ungefär" haha!

Marjorie, som syns här på bilden ovan sa att bara för att man slurpar ner dem levande så rörde sig runt i magen sen. Nu vet jag väl inte om det ligger så mycket sanning i det (de borde ju dödas av magsafterna) men det fick mig att ännu mindre vilja utsätta mig för en portion salt, levande slem! Det är väldigt få personer på Irland som jag vet som faktiskt har smakat ostron och än mindre som tycker om dem, men turisterna verkar tro att alla äter det här; Guinnes och ostron. Det är dock guideböckernas fel, jag minns när jag åkte till Irland först när jag var 17 och hade en guide bok sok skrev en massa om ostron och att man absolut inte fick missa det, jag trodde typ att varje pub serverade det så som det lät i boken hehe!

Kommentarer
Postat av: Nina

svar: jaaa det är så gott!!! <3



hoppas du haft en bra helg!

kram/nina

2008-09-28 @ 16:01:59
URL: http://totalflopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0