Jag är ingen springare

Igår kväll pratade jag med mamma i ett par timmar. Vi pratade om jobb, om att skriva den perfekta CVn. (Hon har gått någon sån kurs nyligen, så vi jämförde våra CV) osv.

Sen gick jag och Sean till Tulsi, en indisk restaurang. Det var asgott, vi åt efterrätt också. Skulle inte det egentligen men så såg vi glassmenyn som var samma som vi alltid brukade äta för flera år sedan i Westport då vi alltid gick ut och åt tillsammans varje helg när jag kom dit (jag brukade ju åka dit varje helg när jag gick i skolan i Galway). Sen var jag så asmätt så man kunde ha rullat hem sig så jag fick lägga mig ner så fort jag kom hem, för det var direkt obehagligt! Ska nog inte gå ut och äta på ett bra tag nu, dels för att det kostar en hel del och dels för hälsan.

Imorse var jag inte det minsta hungrig, och det var ju förståeligt. Sean gick till jobbet och jag gjorde lite löjliga danser i sovrummet till en skiva med musik från Cuba som vi fått av Laura en gång i tiden. Tur att ingen såg mig!

Sen kollade jag lite boende annonser på www.daft.ie. Vi funderar starkt på att flytta från lägenheten till ett dubbelrum i ett delat hus så man kan spara lite pengar, eller iallafall inte behöva jobba hela tiden enbart för att betala hyran. Gillar vår bohemlägeneht på Dominick street, rakt över gatan från arts centret,  har det gångna året varit så glad över att slippa dela hus med andra. Men när hyran ligger på 775 euro i månaden (7500 kr) plus kabel tv och elräkning, så får man inga pengar över. Jag som trott att man skulle ha kunnat spara ihop lite pengar genom att jobba hela sommaren, men nej då, det är precis så det går ihop sig. Kollade på några rum och ett dubbelrum i centrum kostar runt 350-400 euro, men då delar man det ju på två personer. Nu betalar vi ju nästan 400 var!

MEN, om vi ska flytta och göra så så vill jag att det ska vara ett skapligt stort dubbelrum, ha eget badrum samt ligga centralt, så det är väl inte helt lätt att hitta. De flesta jag kollade på låg antingen i utkanten av stan eller så hade de inte en suite eller så ville de bara ha en person till rummet, inte ett par. Ska fortsätta hålla utkik iallafall.

Om man hade billigare hyra så kunde jag ju jobba deltid och hålla på med konsten resten av tiden, men som det är nu måste jag ju jobba heltid för att det ska gå ihop sig.

Efter att ha kollat upp rum så fick jag för mig att jag måste börja träna, för att äta och fetta till sig och knappt aldrig träna, förutom att gå då, det funkar inte! Så jag stack ut och sprang rundan runt southpark, det är väl en 2-3 km. Jag kom mot förmodan runt hela rundan, för jag har ju inte sprungit sen i maj, men jag märkte efteråt att jag knappast är på samma konditionsnivå, för jag var röd som en kräfta och det smakade lite blod i halsen. Måste jag alltid ta ut mig för mycket sen när det ska till? men jag ville ju se om jag klarade det... Egentligen gillar jag inte att springa. Sean springer ju en del och ska vara med i det där 15 km loppet den 4 oktober, men jag får verkligen tvinga mig när jag ska springa för jag tycker inte att det är roligt. Jag är liksom inte gjord för att springa. Då föredrar jag att träna på gym och simma, men om man går till gymet och inte är medlem så kostar det ju 90 kr per gång! så mycket har jag ingen lust att lägga! Var ju medlem i vintras så då gick jag en hel del och fick rätt bra kondition, men nu har jag inte råd att ta ut nytt medlemskap och så tror jag inte att jag kommer gå nog när jag jobbar heller, har så svårt att komma mig för att åka sent på kvällen efter jobbet, för då är man ju trött och vill ta det lugnt. Var lättare när man gick i skolan och slutade 4 för då kunde man gå direkt efter, innan kvälsmaten. Nu när man kommer hem så är klockan halv 7, man är hungrig, så då äter man, och sen måste man ju smälta maten innan man kan träna, så då blir klockan 9 och då känner man inte för det!  Nu för tiden blir det mest att jag går en promenad efter kvällsmaten typ varannan dag...

Nu måste jag till posten och betala el och kabel tv räkningarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0