Att överleva här (livet just nu)

Franz Kafka (Processen)
Mystiska konstfilmer
Galway social space
Lunchträff med tjejer från klassen
End of an era (turstbyrån)
jobbletande (doing my head in)
FAS kontoret (typ arbetsförmedlingen)
weigh and pay salad i Gourmet Tart Company
Rice milk, soyayoghurt, cornflakes och flax seeds till frukost
Top Model
Prags modernistiska arkitektur
Letande efter billigare boende (lite sporadiskt sådär)
Bly i dricksvattnet (så nu kan man inte dricka det IGEN!!!)


Röra i lägenheten
garderobsstädning och separationsångest
viljan att komma bort men gillar hemmakänslan man har här
ena stunden vill man alltid bo här och vara konstnär
nästa stund vill man flytta till Stockholm och studera
tredje stunden vill man bara skita i allt och åka hem till mamma och pappa
sushi rullar i Kappa Ya
hälsa på söta kaninen i djuraffären runt hörnet
köp tre äpplen betala för två i greengrocern på Sea road
Sean och hans jävla dataspel
jag och mitt jävla internet

Portishead - The Rip (favvolåt låt just nu)
Stina Nordenstam - Little star (favvolåt för alltid)
att jag alltid gjömmer vattna blommorna i tid
en massa broschyrer och papper jag borde sortera i pärmar och lådor
väntan på sista lönen på fredag
träffa jobbarkompisar från sommaren på lördag?
sakna och sakna ännu mera saker
känslor
en massa tankar hela tiden
se estetiska sammanhang, väga saker mot varandra
jämföra färger och former
jag gör det omedvetet
fult och fascinerande

Komplimanger för mina knähöga adidas skor
får mig att minnas Nina Hynes
jag saknar henne och vill också till Berlin
jag saknar de bra konserterna i The Roisin
med såna band jag känner till.

jag vill ha en atelje nu, nu nu
det är orättvist när andra har en
när jag tycker jag är mer värd en än dem
för att jag är ego
och för att det måste hända något nu
jag klarar inte att refuseras mera på ett tag nu

men ge mig ett jobb då
ge mig en atelje
spela bra låtar på radio för en gångs skull
visa filmer man inte redan sett
ingjut en liten gnutta hopp i mig
låt det soliga vädret hålla i sig
och få mig att glömma hur det alltid regnar så fort det blir fint i ett par dagar
om vi inte hade sånt selective memory så skulle vi inte överleva här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0