Lipton Blue fruit tea och idiotkunder

Jag köpte Lipton Blue Fruit tea i en polsk affär idag. Hade redan köpt det förra veckan, men då råkade Sean slänga påsen som det låg i, så det blidde inget. Lipton finns ju inte i vanliga matvarubutiker här. Bara doften fick mig att tänka på kvällsfika hemma på vår gård, frukt te i de vita och blå kopparna och svampmackor och rån med prästost. Mmmmm. Precis den här årstiden...


Var i info kiosken i Eyre square idag klockan 11-7. Hade en riktigt otrevlig kund. Han kom och ville veta var torrdockan och en slip way ska vara vid Volvo Ocean race nästa år och jag sa till honom att de inte gett oss sådan detajerad information än, och att de ska bygga om dock området tills dess. Han vägrade lyssna utan krävde att jag tog reda på det åt honom och sa att "du har ju en dator där, nåt måste det väl finnas i den!!" Jag försökte säga att om han går in i shopping centret så finns det ett Ocean race office där som kan svara på frågor men då sa han "jag vill inte veta var nåt jävla kontor ligger, jag vill ha reda på var torrdockan ska vara och du ska fixa fram den informationen åt mig! Jag kommer tillbaka imorgon och då vill jag ha reda på det!" Jag sa att jag jobbar inte där imorgon men då sa han att i så fall får jag lämna en lapp åt den som ska vara där och så stormade han iväg. Jävla idiot!

Jag ringde iallafall ocean race kontoret och berättade om mannens fråga och att han inte varit särskilt trevlig. Hon sade att det där är ju bara i planeringsstadiet än och inte ens hon visste säkert, och hon tyckte att det var tråkigt att folk skulle ha sån attityd. Hon skulle iallafall ge min e mail adress till en annan man där som kunde mejla mig lite info om det. Hon var jättetrevlig och fair play to them säger jag bara, för 15 minuter senare fick jag ett mail med en karta som visade var den tilltänkta torrdockan ska ligga samt en sidas info om planeringen kring race området. Moahaha, nu skulle han allt få se allt jag tagit reda på om han kom tillbaka tänte jag, men samtidigt är det inte så kul att ta reda på information åt otacksamma idioter.

Sen var jag på lunch och Aussie Andrew var i kiosken. Då kom mannen tillbaka och var lite sur först, men sen blev han visst helt paff när Andrew visade informationen som jag skrivit ut åt honom och han tackade så mycket och skickade tack åt mig också. Hahaha, där fick han allt se hur bra jag var!!

My view from the kiosk

Last few days in this outfit *sniff*

På lunchen gick jag till det nya japanska cafét nere vid the docks och åt sallad med olika japanska dressingar och deep fried tofu och en smoked salmon sushi roll. Asgott! De gör lite annorlunda saker mot Kappa Ya (det andra japanska cafét) och har mer olika desserter och smörgåsar m.m De väntar på en alkohol licens och ska sedan göra mer japanska tapas och antagligen ha kvällsöppet. Stod även att de gärna berättar mer om Japansk kultur och säljer ingredienser m.m Hoppas det går bra för dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0