One flew over the cuckoo's nest

Är hemma från teatern nu, fy fan vad bra det var!!! Helt klart en av de bästa pjäser jag sett! Teatergruppen är från Washington DC och det här var första datumet på deras Irland turné. Höll på att skratta ihjäl mig samtidigt som det ju är allvarliga saker de tar upp också, skådespelarna var otroligt duktiga, gillade speciellt tjejen som var Nurse Ratched, hon passade verkligen. Det var mer eller mindre fullsatt och vi gav dem stående ovationer på slutet.

Tur att det var några år sedan jag såg filmen med Jack Nicholson, för då slipper man jämföra så mycket utan kan ta pjäsen mer för vad den är.



Känner dock för att se filmen igen nu, så kanske kan låna den av Seans brorsa Keith, för han har den, fast vill gärna köpa den själv förstås så kanske gör det istället. Minns att jag såg den med Keith när jag bodde i Westport 2006.

Synd att Sean jobbade sent så han inte kunde komma, för han hade verkligen gillat den! Innan det var dags att gå till Galway Town hall theatre så åt jag en baguette med black olive tapenade, mozarella och sundried tomatoes i Java's på Abbeygate street och läste lite mer Freud. Älskar att sitta på Java's men man ska defenitivt inte gå dit om man har väldigt bråttom för servicen är rätt seg, var precis så jag hann äta. Däremot är det stället perfekt om man har en bok eller tidning och vill sitta där ett bra tag och läsa :)

Jobbet var det gamla vanliga, men nu är det lite sorgligt för nästan alla jag gillar har slutat... Aoife P jobbar sista veckan, så imorgon blir sista dagen jag jobbar med henne. Nu är bara såna som jag inte gillar lika mycket kvar, förutom Suzanne då för hon är skittrevlig, men Bronagh, Sinead, Mary, Reiltin och Vendola har alla slutat *snyft, snyft och dubbel snyft*

Men, men. Fick en gratid biljett till Dublin Airport tur och retur med Nestors (eller Go Bus som de bytt namn till) eftersom vi säljer deras biljetter, så roll on Tuesday för nu vill jag till Prag! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0