Shamrocks, fiskebåtar och en rosenkantad grotto.

En teatergrupp från Washington DC är i Galway den här veckan och spelar One flew over the cuckoo's nest i the Town hall theatre. Ringde och försökte skaffa biljetter till en preview som skulle vara idag eftersom Sean jobbar sent de andra dagarma och så var det billigare på previewen, men en av skådespelarna hade visst blivit sjuk så dagens föreställning var inställd. jag bokade därför biljett till mig själv imorgon istället. Ser fram emot det för jag älskar den filmen! Men tror ingen kan slå Jack Nicholson...

Gick en promenad runt the Claddagh och ut till salthill och tog en massa kort för att testa nya kameran lite mera. Det var fint väder, men rätt kallt. Har varit kyligt de sista dagarna och korta regnskurar med totalt spöregn. Jag har haft på mig kappan till och från jobbet. Undrar hur vädret kommer vara i Prag, om man behöver ta med sig kappan... Har ju ingen mitt emellan jacka, bara tunn sommarjacka och varm höst/vinterjacka, så jag är lite halvt på jakt efter en jacka.


En grotto vid the Claddagh church, det växte massor med fina rosor runtomkring.


En grotto är en riktig eller tillverkad grotta med figurer av bla Jungfru Maria, används som heliga platser av tillbedjan hos katoliker. Vissa grottos har uppkommit för att folk sägs ha sett Maria uppenbara sig för dem på den platsen (har sett såna i Spanien och vid Cliffs of Moher), men många, däribland denna byggs bara vid kyrkor, vägkorsningar etc som platser för tillbedjan.


Traditionella fiskebåtar


Husen vid "the long walk".

Grattan graffiti


vilket kliché kort!


Palmer i skymningen


Ett av alla de B&B som jag brukar boka i turistbyrån


Varför gör man så??


Father Griffin Road korsning, buss 1S mot Salthill.

Jag köpte Gouda ost i Super Valu på vägen hem, för jag var trött på Seans smaklösa, gräddiga ost han köpt, så nu har jag ätit cheese and crackers. Det är en sak jag saknar från sverige; vanlig god ost med lite smak i och som man kan hyvla. Här säljs det till 99% bara röd eller vit cheddar (nästan smaklös) i skivor eller små bitar som man får skära med kniv. Jag saknar prästost, boxholms ost etc. Det finns ju ostaffärer här, men de har mest gourmetostar som kostar massor och man får köpa i pyttebitar. Nä, ge mig en stor trekant med prästost alla gånger! Fast smoked gubben är faktiskt en god ost de har i Sheridan's cheesemongers som passar bra på kex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0