Stock taking... and headwrecking

Idag hade vi inventering på jobbet, jag hade faktiskt glömt bort det, men vi stängde turistbyrån redan kvart i 4 och sen var dte bara att räkna leprechauns, önskestenar, vykort, drink underlägg, kramdjurs får och Guinness muggar... Vi trodde att vi kanske skulle hinna sluta lite tidigare än vanigt, men eftersom vi är många färre i personalen nu så blev det ändå att vi höll på till kvart i 6, så det var samma tid som vanligt.

Nu på kvällen har jag gått en 45 minuters promenad runt Shantalla. Vädret var soligt och fint, men nu är klockan kvart över 9 och det är mörkt redan. Hade några ganska påfrestande turister idag, hade två italienska damer som frågade en massa men sen när man skulle förklara så avbröt de konstant, hallå?? kan man få svara om folk nu vill veta saker?? Hade även två amerikanska damer och de var också jobbiga, för de ville ha reda på 10 saker samtidigt, och så fort man började kolla upp något så började de ställa nya frågor. Sen när jag började kolla upp busstidtabeller till Knock och Sligo så började de fråga en massa annat "Sorry, but can I just ask you one or two things while you're looking, cause you can do two things at once, can't you" aaarrrrgggh!! Sen bokade jag in dem på Trad on the prom showen ikväll (typ en mini Riverdance grej)  och de var så nöjda, men sen höll de på och tjafsade om viket slags boende de skulle boka, och till slut ville de bo i ett Guesthouse vid Salthill. Det kostade 40 euro styck  för ena tanten och hennes man i ett delat rum och 75 euro för andra tanten i ett single room. Jag ringde stället, men dottern i huset svarade och skulle kolla upp om de hade rum lediga och tog evigheter och missuppfattade vad jag ville boka hela tiden. Efter att ha frått hjärnan grillad i ca 45 minuter så gjorde jag mitt första bokningsmisstag på hela sommaren... jag glömde att ändra på datorn till ett dubbel och ett single occupancy rum när det kom upp som trippelrum utan klickade bara vidare och bokade in dem, så de betalade bara depositen för ett trippelrum, vilket betyder att när de anlände sen till guesthouset så måste ju tanten där ha sett misstaget så att de måste betala resten där. Kanske inte hela världen, för jag hade ju ändå bokat rätt rum när jag ringde, men det irriterar ändå mig, för jag hade klarat hela sommaren utan att göra några misstag. Men ibland blir det för mycket på en gång med hundra frågor, showbiljetter, och runsbokning, dessutom höll de på och stängde kontoret när jag gjorde klart bokningen...

Vid den här tiden på året kommer det mindre turister men de som kommer är jobbigare. De på sommaren vill bara ha reda på var huvudattraktionerna finns och är nöjda med det, men nu på höstkanten kommer alla hardcore turister och vill ha reda på var en massa obscura heritage grejer ligger som fairy rings, holy wells, shilee na gigs (stavning?) som är fruktbarhetssymboler på uråldriga byggnader. Det finns typ ingen information om var alla dessa saker ligger, så man får typ ringa runt och fråga sig fram, eller så finns de med i någon jäkla broschyr men sen finns inte platsen utmärkt på kartan, eller ligger jättelångt ut på landet dit det verkligen inte går nåra bussar, och självklart tror ju alla turister att man kan åka buss eller tåg till varenda liten håla, haha, man kan ju inte ens komma till Cliffs om moher om man inte tar 10.30 bussen och återvänder 13.30. för det går inga på eftermiddagen!

Cliffs of moher ja, eller som en Amerikansk turist sa en gång: "I've heard about this amaaazing place, it's called Mother of all cliffs!" hahahahahahahaha

Sean var just ute och sprang. Han tränar till en 10 mile (15 km) run som sponsras av Galway bay FM och går av stapeln  den 4 oktober. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0