Duvorna är hemlösa

Idag har jag stressat som tusan med att skriva ihop en ansökan till ett program för young curators i Nordirland. Var lite seg med att komma igång och sen var jag tvungen att stressa till internet caféet i närheten för att skriva ut det. Då var klockan 17.20 och jag fick sedan stressa till posten som ligger en bra bit bort för de tömmer lådorna klockan 17.30. Puh, jag hann precis!

Jag hade med datorn och satt och skrev på ansökan först i Café Luna och sen i Amnesty Caféet där jag mötte Sean på hans lunch och drack en gratis kaffe. Man får nämligen var tionde kaffe gratis och mitt stämpelkort var fullt. Det var soligt och fint, men efter att ha börjat med att sitta ute så flyttade vi in, för det var inte så varmt som jag trott i skuggan...

På vägen hem nu på kvällen så plockade jag åt mig veckans Galway Advertiser och där stod det en artikel om att de ska ta bort oljetankarna från hamnen i slutet av april. Tidigare hade de ju sagt att det skulle bli fördröjt till efter Galway Ocean Race och vi hade därför tänkt att projicera videor på tankarna under racet. Men nu får vi alltså tänka om. Jag kommer att sakna dem när de försvinner. Nu ska de bygga en race village där.

Igår morse tog de bort takstommen mitt emot. Det var en sån vacker rosa himmel så jag visste att det skulle bli fint idag. Det är vår taklampa som speglas i föstret och ingenting annat haha! Stackars duvorna som bodde där, de är helt vilsna och flyger omkring och sätter sig på vårt fönsterbläck...

Just ja, igår så ringde en tant från FÁS kontoret och sa att alla kvällskurser hade tyvärr blivit inställda "due to lack of funding". Jaha, då hade man alltså tagit sig ut till Mervue och köat i två timmar i onödan dagen innan! Kändes skapligt meningslöst och irriterande, särskilt när det finns så många arbetslösa som vill gå kurser. Sen ringde samma kvinna igen idag och sa att de hade fått funding i sista stund så nu skulle kurserna börja på måndag som planerat. Jaha, hmm ett jäkla ringande till alla 100 pers minst som bokat in sig på kurser... Tråkig uppgift liksom!

Nu väntar jag på att Sean ska komma hem så ska vi nog ut och gå en sväng för det är en så fin kväll.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken vacker bild, SPECIELLT med den speglande taklampan=)



Otur, och sen tur igen med kursen.



Hoppas du får en mycket trevlig helg i ett vårigt Irland.

2009-04-03 @ 20:13:05
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0