Påskafton och paketöppning

Jag var uppe tidigt idag, redan före 9 (har inte hänt på länge).
Först bakade jag Brown bread att ha till frukosten (se recept i förra inlägget) och sedan medan det gräddades så öppnade jag paketet från mamma och pappa som jag sparat på sen i torsdags.


Mamma hittar alltid så bra grejer. Vi fick ett påskkort och jag fick ett födelsedagskort. Jag fick Hello Saferide och A Camp skivorna som jag önskat mig, eftersom jag ville ha svenska skivor. Vidare fick jag en gullig liten löpare med kycklingar och ett nummer av Lilla Fridolf från mitt födelseår 1985 som mamma hittat på återvinningen, och så en bok om en av mina favoritarkitekter Frank Lloyd Wright som hon köpt på bokrean. Paketet innehöll även de två godispåsarna jag berättat om tidigare som jag ska ge till Sean. Synd bara att det är så jäkla dyrt att skicka paket från Sverige. Portot för dessa grejer gick på 152kr såg jag på frimärkena. Det är mycket billigare att skicka grejer härifrån och dit av nån anledning...

Sen kokade jag mig ett ägg och dukade upp en trevlig påskfrukost när brödet var klart.




Jag satt och läste Lilla Fridolf och lyssnade på de nya skivorna och hade det mysigt (de är väldigt bra).

Tänker alltid på pappa när jag läser såna serietidningar för pappa älskar Lilla Fridolf, Hagbard Handfaste, Knasen och alla dem som är med i tidningen. Synd att serier inte är lika populärt längre. Någon som minns tidningen Serieparaden? Min brorsa köpte alltid den när vi var små och jag älskade att läsa Kalle och Hobbe och Morrgan och Klös, men den gick i graven för några år sedan pga svikande läsarantal...

Haha, det här är grejer det: I Lilla Fridolf från -85 finns en fanclub som heter Toffelhjälteklubben där man kan bli medlem för 12 kr, de har en serie som heter Stålmormor  och i varje nummer kan en lycklig läsare vinna sig en Sodastream (var väldigt hippt just då, precis som för ett par år sedan).

Jag gillar förresten den här vitsen från klubbsidan:

- Du är gift med en konstnär...hur är det, egentligen?
- Jodå, inte så tokigt. Han målar och jag lagar mat, och sedan gissar vi vad det förestället!



Kommentarer
Postat av: Lina

Glad påsk!

2009-04-11 @ 13:13:51
URL: http://asiatigress.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: fan vad läckert :) hihi. Så mst jag också prova att göra ngn gång!

2009-04-11 @ 17:16:19
URL: http://rnohlgren.blogg.se/
Postat av: Stina

Hej, vilken trevlig blogg du har. Hittade hit via "femtiotalsjakten". Påhittiga ägg! Kände igen löparen som du hade fått, jag har en fyrkantig duk med samma mönster! Den är nog lika gammal som jag, född -59!

2009-04-12 @ 22:26:44
Postat av: Sassy

Den där Snobbenäggkoppen måste vara bland det sötaste jag har sett!

2009-04-14 @ 11:31:38
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0