Super raisin strength

Jag sov bort hela förmiddagen idag, för jag kom inte i säng förrän 3 eftersom jag höll på och fixade med mina två nya videoklipp, resizade, flyttade etc. Tog så lång tid för att min hårddisk är alldeles för full. Trots att jag lagt över massor av grejer på externa hårddisken och rensat ur så har jag bara 16 gig kvar... Men jag vill ju inte flytta bort alla foton och musik för jag hatar att ha externa inkopplad hela tiden, och så är den så klumpig att jag inte vill ta med mig den när jag ska nånstans. Dessutom är det nån himla bugg som gör att det inte funkar att flytta filer på över 4 gig (som min senaste animation i full kvalitet), så fick bränna ut den på skiva istället. Ahhh, blir galen på datorer ibland! Men har knappast råd att köpa nån ny mac inom the foreseeable future  för i så fall vill jag ha en pro, som kostar runt 20 000kr (min är från 2006, så får hålla ett tag till hoppas jag...)



Jag var i stan och åt lunch på Java's med Sean och sen gick jag till biblioteket och lämnade tillbaka en föreläsnings serie, "European thought in the 19th century", på CD som jag fick andra kravet på idag och ändå har glömt lyssna på mer än första skivan, dumt! Fick böta 50c, som tur är så är det bara 10c per vecka, och inte 20c per dag som det var i vårt skolbibliotek!

Sen blev jag kvar på biblioteket i över en timma och kollade noggrannt in varenda hylla för att se om det fanns nåt intressant, så man vet var grejerna finns sen. Hittade en bok åt Sean "Swedish in three months", och en bok med bilder på arkitekturmodeller av kända arkitekter åt mig. Var även i järnhandeln och köpte en tång och super glue till mitt tank projekt. Nu måste jag bara få Sean att dricka ca 6 burkar Diet Coke också haha!

Handlade lite på Marks & Spencer på vägen hem. Var ett bra tag sen jag var där. Skulle aldrig kunna köpa alla matvaror där eftersom det är rätt dyrt (även om kvalitén är bäst i stan), så blir mest lite smågrejer. Köpte två små lådor med nigiri sushi, äpplen, falafel och så dessa små bedårande russinpaket. Så mycket bättre att ge barn än godis. Och de är ju så söta så man dör, med gullig små texter på varje paket. "It's not just food... it's M&S food" som de säger i reklamen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0