Jag dag, jobb och catching up

Jag jobbade hela helgen men Sean var ledig, så han fick skjuts till Westport med syrran Carol och stannade där ett par dagar. Jag gick ut på lördagskvällen med Fintan, Aimee, Carol och Gary från jobbet. Brukar inte gå ut med dem annars, om det inte är något jobb event vill säga, så kändes lite ovant ;) De är ju trevliga på jobbet, men faktum är att vi inte har så mycket gemensamt. Fanns inte så mycket att diskutera med dem eftersom vi inte har några gemensamma intressen.

Först var vi på Bar no. 8 men jag blev försenad, så de andra hade redan varit där nån timme. Där pratade vi om lite jobbskvaller och sånt, och det var kul, men sen får man slut på jobbrelaterade anekdoter och grejer och då fanns det inte så mycket mer att prata om... Vi gick till Bar 903, som jag tyckte spelade skitdålig musik. Enda bra med stället var att vi fick varsin gratis drink för de hade promotion för nya Smirnoff Mule. Rätt god. Sen ville de andra till Cuba nightclub bredvid, men jag kände inte för det och dessutom jobbade jag klockan 9, så jag gick hem.

På söndagkvällen efter jobbet bestämde jag mig för att ha en jag-dag. Sånt är trevligt nån gång ibland. Köpte frukt och nötblandning och goda grönsaker och gjorde först broccoli, ost och jordgubbssallad (asgott)


Och sen kollade jag på Svärdet i stenen som jag köpte på rea i mataffären. Och öppnade kinderägget som jag också köpt. Var länge sedan jag köpte ett kinderägg, men brukar köpa kinderchoklad för den är så himla god!


Svärdet i stenen hade jag inte sett på väldigt länge, hade den inspelad på video när jag var liten. Himla bra film! Jag gillar Disney's 50/60-tals filmer skarpt! Yes, I'm such a child, men man får vara det!

Min kinderöverraskning.

På jobbet säljer vi 500 bitars pussel med en bild av Dun Angus stone fort på Aran öarna. Priset har satts ner från 8 euro till 2 euro för att de vill bli av med en massa pussel för att de tydligen inte säljer så bra. Bilden är inte så fin heller, men jag tänkte att jag kan ju köpa ett så jag har nåt att göra på min jag-dag. Så med staff discounten så blev det 1.40 euro.

Visade sig ju vara hur svårt som helst, för alla bitarna är ju olika nyanser av grå sten. Buhu! Höll på ett bra tag där på kvällen och fick enbart ihop själva ramen och hörnen

(Här hade jag gjort ungefär hälften av vad jag fick ihop).

Jag har liksom inte tålamod för pussel och korsord och sånt, så nu ligger alla bitarna där på golvet och tar upp plats tills jag får lust att göra klart det...

Sen var jag ledig Bank Holiday Monday, och Sean kom tillbaka vid lunchtid. Gjorde inte så mycket förutom att jag tog med Sean till Town House bar och vi åt mat och dessert där och drack en pint. Det var trevligt och gott!

Igår och idag har jag jobbat och det har varit helt galet mycket folk! I morse var det kö utanför dörren med turister som ville boka bussbiljetter till dagsturerna etc. och vi är för lite personal så det blir väldigt stressigt ibland!

Nu ikväll träffade jag Aideen och Aoife, Docks curatorn och tog ett glas rödvin i Bar no. 8 och diskuterade våra olika konst och arkitekturprojekt, var vi ska ha med i ansökan till Tulca festivalen etc. Aideen hade just kommit hem från London och Tyskland så hon berättade om det. Busy woman! Hon har hur många soloutställningar, residencies etc som helst, ett under att hon hinner med! Hon är en av landets mest lovande konstnärer och är med överallt. Kan liksom inte komma över att människan fick en massa pengar från irländksa staten förra året för att åka till NASA och flyga i tyngdlöshets kammare etc. hur häftigt skulle inte det vara?! Hur schysst som helst är hon dessutom och kunde inte sluta prata om hur mycket hon gillade min animerade drake :)

Jag älskar att prata med folk som dem, som har samma intressen som en själv. Märker stor skillnad mot jobbarkompisarna jag gick ut med i lördags. De är ju också jättetrevliga, men när man inte har något gemensamt så blir det alltid helt annat, och man får verkligen fundera för att hitta på nåt att prata om medan det går att prata hur länge som helst med folk som Aideen och Aoife.

Aideen flyger i tyngdlöshet i NASA.

Synd bara att jag kommer att missa Galway Culture Night för det var ju så himla kul förra året och det är prat om att ordna ett event för Docks projektet då också. Men, jag ska ju till Berlin coh Sverige så jag ska inte klaga :)

Imorgon ska jag träffa Sarah i Town House bar efter jobbet. Har inte sett henne på ett tag heller.

Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Vilka söta bilder.. =) Grönsakerna såg såå goda ut!

2009-08-06 @ 00:49:36
URL: http://strawberriness.blogg.se/
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

mums för kinderägg!

2009-08-06 @ 00:55:34
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Ebba

Hihi, av alla tusentals kinderäggsleksaker som görs, så har jag också lyckats få just den där dinosaurien. Den var riktigt fin tycker jag, jämfört med allt krafs det brukar vara. Pussel är nästan bara roliga om motivet är roligt eller vackert, tror jag.

2009-08-06 @ 22:27:07
URL: http://www.ebbalovisa.se
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

tack så mycket du, nä det är inte helt lätt det där. man utvecklas hela tiden och vissa blir bra medan många blir urkassa ;)

hoppas du haft en bra dag?

2009-08-07 @ 00:08:31
URL: http://gaspedal.blogg.se/
Postat av: Tina

Broccoli, jordgubbar och ost, sorry men, det låter som en förfärlig smakupplevelse.



Men jag kan ju ha fel. Hur sjutton kom du på den blandningen?

2009-08-07 @ 11:33:17
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tina

Where are u. ?

2009-08-15 @ 10:44:42
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0