Så bra allt är just nu!

Vägen hem från centrum och hem till oss. Det tar bara 5 minuter, men iallafall:
Hörnet av Middle street och Cross Street. Gå till höger längs Cross Street.

Fram till gågatan. Gå till vänster.

Nerför Quay Street.

Över bron. (här syns lägenheterna på baksidan av vårt hus. Men vi bor på sidan som vätter mot gatan).

Kolla på utsikten medan du går. Katedralen syns i fjärran.

Gå till höger efter bron. Följ kanalen.

Vid nästa bro går du till höger igen över den bron.

Du är nu på Dominick Street. På den här gatan bor vi. Bästa delen av stan! Jag älskar't!!


Jag har bara bra grejer att berätta och har så mycket att se fram emot så det är inte klokt! I morse gick jag in på Galway Arts centre för att ta mig en titt på utställningen jag är med i innan den tas ner. Tog lite kort för att dokumentera och gick och gottade mig lite i känslan att se mina egna grejer där inne, haha!

Sen åt jag lunch i Amnesty shopen med John som betalade sista delen på avbetalningen av min tavla, så nu är den äntligen hans. Har nästan lite separationsångest. Me har ju fått mina 4000kr nu och han ska få tavlan om lite över en vecka när utställningen tas ner.




Den vänstra har John köpt.

Sen på kvällen bokade jag de återstående flygen. Så nu är det klart! Dessutom är jag så glad för mamma insisterade på att följa med mig till Irland i en vecka när jag åker hem från Sverige. Hon har ju inte varit här på över 2 år, så det ser jag verkligen fram emot! Dessutom har ju min familj bott hos Seans familj i Westport när de varit på besök tidigare, för det var ju där vi bodde då (jag bodde ju bara i Galway under terminstid). Så hon har bara varit på två dagsturer till Galway, så nu ska jag passa på att visa henne Aran Öarna, Cliffs of Moher etc. som hon inte sett. Ska nog ta med henne till mellan ön - Inis Méan, eftersom hon läst mycket av författaren J.M Synge som skrev om befolkningen på just den ön.

Såhär ser mina närmaste veckor ut:
  • Berlin: 2 - 20 september.
  • Sverige: 20 september - 3 oktober
  • Mamma kommer till Irland: 3 oktober - 11 oktober
  • Laura (Seans syster) kommer till Irland: - 3 veckor i Oktober (ännu obestämt datum)
  • Franks (Seans pappas) retirement party: - 16 oktober (Laura och resten av familjen och vännerna kommer)
Att jag sen inte har något jobb eller en aning om vad som händer sen skiter jag fullständigt i. Det ordnar sig alltid och jag trivs iallafall så himla bra med allting just nu. Jag har så fina vänner familj och extended family, kul saker att se fram emot och mitt liv är iallafall aldrig tråkigt. Turistbyrån har varit kul över sommaren, men jag pallar inte ett vanligt jobb för länge i taget. Jag måste alltid ha förändring och kul saker som händer hela tiden.

Igår var jag hemma hos Catriona och hade Hitchcock kväll igen. Vi kollade på Frenzy och drack chai te. Imorgon ska jag hem till Catriona igen på dinner party tillsammans med Ann-Marie och ett par till och Ann-Marie ska ta med info om en massa ställen hon känner till som jag måste besöka i Berlin.

Sen på lördag fyller Ashlee år så då blir det fest. På tisdag ska jag träffa Aoife och prata lite om Docks projektet etc. innan jag åker eftersom vi måste skriva proposal till en utställning. Sen på torsdag eller fredag (vilket det nu blir) ska vi ha End of season dinner med turistbyrån. Så blir mycket att göra sista veckan innan jag åker!

Imorgon jobbar jag iallafall först 9-6 så hög tid att duscha och komma i säng nu!!

Kommentarer
Postat av: Tina

Kul att du fick sålt en tavla! Ja, det där med separationsångest känner jag igen - ibland kan jag tänka varför sjutton säljer jag för - jag dör ju inte utan pengarna direkt - men sambon påminner om att vårt hem svämmar över annars=)



...och det är samtidigt en förfärligt härlig känsla att mina, MINA tavlor ska hänga i någons hem och betraktas varje dag. Det är stort.



Jag levererade en av mina favoriter igår - det kändes lite tungt, men det hamnade hos precis rätt tjej!

2009-08-26 @ 09:56:32
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0