Heart of Glass, nytt kylskåp och lussebak.

För några dagar sedan köpte jag ett kassettband med The Best of Blondie i en välgörenhetsaffär. Bra köp, hade glömt hur många bra Debbie Harry/Blondie låtar det finns!

Så det boppade jag till en stund, innan jag kom på att spela in en egen version av Heart of Glass med mycket knappa medel.
Resultatet kan nu höra här:

Var visst flera som gillade den när jag lade upp den på Facebook... :)

Iallafall så har halva min vecka blivit förskjutet pga att kylskåpet pajade förra helgen. Hade tänkt baka lussebullar tidag och pepparkakor onsdag, men det gick ju inte när man inte hade någon frys att lägga de färdiga lussebullarna i. Vi fick iallafall låna en liten replacement fridge tills den nya skulle anlända, men den hade ingen frys.

Så idag kom äntligen den nya och jag är himla nöjd, stor och fin med en ordentlig frys och inte bara ett litet sketet frysfack med trasig dörr som vi hade innan. Tack property managenment bolaget för investeringen! När jag kom hem så stod den i köket inslagen i papp. Vet inte vad jag trodde riktigt, men jag förväntade väl mig i stort sett att de skulle ha packat upp och kopplat in den lagom tills när jag kom hem, men det fick jag allt sköta själv. Ja, jag ska inte klaga!

Sen blev det att baka LUSSEBULLAR som sjutton, för imorgon är sista dagen innan vi åker till Westport och då måste jag baka pepparkakor, för jag ska ha med såna till Seans familj när vi åker dit, som jag har varje jul.

Har stöpt ett ljus som julklapp till hans föräldrar.
Så här blev det. Jag köpte stearin och färg och smälte och sen målade jag dit stjärnorna i stearin de också. Jag är rätt nöjd!


Mammas lussebullerecept. Jag gillar hennes handstil!
Så julpyntade jag också mitt i baket och fick upp våra fairy lights (ljusslinga) vid fönstren, änglaspelet kom fram och lite andra grejer.

Nu är det allt bra mysigt!




Sen kom Sean hem och blev väldigt förtjust när han såg alla lussebullar, haha! Då blev det fika på direkten för hans del. Inte för mig, jag hade ätit alldeles för mycket deg och hade sån där deg smak i munnen!

Änglaspelet i full swing.

En glad Sean.
Nu ska jag byta om för jag ska till the Roisin på konsert. Anna, curatorn för utstälningen jag är med i spelar även i ett band som heter Blasterbra och de har album launch ikväll. Catriona ska också komma dit efter sin kroki, nån gång efter 10, men jag ska nog gå lite innan det så jag inte missar bandet!

Tja då!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Ni har det så mysigt färgglatt hemma - värme, glädje! Coolt med kassettband, har jag inte sett på evigheter tror tyvärr inte ens att vi äger något att spela upp dom i...Grymma grymma Blondie. Jag målade henne tidigare i höstas, eller åtminstone en tjej inspirerad av henne.

2009-12-14 @ 12:20:36
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0