Strålande, kalla, soliga jul!

Har hört att det är massvis med snö och - 8 grader hemma i Motala! Här är det solsken och frost om nätterna, inte illa det heller. Och så ska jag ju hem i övermorgon. Hoppas på att få stiga av planet i Skavsta och kliva rakt in i ett winter wonderland. Har ju hänt ett par gånger förr, dock inte de senaste två jularna. Den mysigaste gången jag åkte hem var nog 2005. Åkte med SAS (när det fortfarande gick att hitta ganska billiga biljetter hos dem). De spelade svenska julsånger när jag klev på planet i Dublin och delade ut DN tidningar. Alla flygvärdinnorna var svenska och jättetrevliga och mitt hjärta bultade lite extra eftersom jag inte varit i Sverige på ett tag. (man blir sentimental när man bor utomlands). Sen visades Mr Bean på TV apparaterna och när jag klev av på Arlanda var det snö. Så himla åhhhh.

Ryanair skulle jag aldrig åka med om jag inte var så illa tvungen. Obekväma säten, tjurig personal som försöker kränga scratch cards och parfym till höger och vänster och löjliga baggagerestriktioner, men jag har inget val!

Förra helgen var jag i Westport med Sean. Hans pappa köpte en ny gitarr i Galway, så vi fick skjuts med dem på lördageftermiddagen. Jag bakade pepparkakor som en idiot hela fredagkvällen till en bra bit in på natten så att jag skulle ha att ta med till Westport som jag alltid gör. Spritsade även på förmiddagen innan vi åkte. Det var mycket att baka för jag gjorde en och en halv sats deg. Och alldeles för mycket deg åt jag som vanligt... heh

Sen var jag och svärmor Mary på julmarknad nere vid the mall. Kallt och mysigt!


Jag fick två par handgjorda örhängen av Mary i julklapp. De är fina med stora glaspärlor.

Westport är så mysigt på julen!!


Sen var det dags för min årliga insats, nämligen att hjälpa Mary klä granen. (Läs: veckla ut plastgranen och klä 90% av den medan Mary gräver i lådor och kollar på julpynt och pratar om alla minnen de väcker och testar om belysningen funkar, haha) Det kan jag ju bara inte missa innan jag åker till Sverige varje år.

Roligt nog så tycker vi alltid att granen blir bättre än någonsin just detta år. Så har vi nog sagt fyra år i rad nu!


Jag gillar de gamla ljusslingorna mest, men de kan vara lite nyckfulla och stänga av och på sig lite på måfå, haha!

Spisen i köket. Mys på hög nivå!

jag gillar den här granen. Den är så mysig på nåt sätt, trots att det är en plastgran.

Söndag morgon. Sean fick åka redan 11 på söndagförmiddagen för han jobbade 2-6. Jag åkte vid halv 3 på eftermiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0