Det blir turistbyrån igen

Catriona fråga om jag vill gå ut med henne och ett par av hennes kompisar i kväll, och det vill jag, så ska antagligen hem till henne först och sen ut nånstans.

Det var en till gubbe och kollade på sprickorna i väggarna och taket. Tyckte det såg allvarligt ut och han ville åtgärda det. Men då måste de ju knacka ner putsen i hela taket och väggen, va fan, måste packa ihop hela lägenheten och kommer i varje fall att få damm på ALLTING! Det betyder alltså att jag inte kan måla fler oljemålningar innan dess med risk att de inte kommer att vara torra och alltså få en massa damm som fastnar på dem. Ska nog gå till Galway Property Management imorrn och fråga vad fasen de tänkt sig med det hela!

Jag gick en liten promenad med Sean på förmiddagen, det var soligt och kallt. Vi fikade på Java's (there's a surprise) och jag köpte med mig sallad till lunch. Det var då gubben ringde och ville komma och kolla i lägenheten, så jag läste lite i min Museum studies bok tills han kom och sen nu på eftermiddagen så har jag spenderat nästan 3 timmar med att sitta på golvet och måla. Nu är tavlan som jag tog kort på igår klar. Ska ta kort på den imorgon.

Fick även ett mail från någon som jag alltid tycks förvånas över hur mycket vi har gemensamt och som nu gett mig klarhet i något jag undrat över, jag lyckades ändå ganska bra med att lista ut mycket av det själv... Mer personlig än så blir jag inte här.

Först ingenting, sen ingenting och sen får man en massa brev. Sharon från turistbyrån skrev också och sa att jag och några andra som jobbat flera somrar får våra jobb där i år också. Bra! Sinead kommer tillbaka, yes!! Hon jobbar som lärare i Limerick sen förra året, men hon vill jobba på sommaren för att träna sina språk (pratar tyska och franska) och bo i Galway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0