Tillbak från en dyr middag.

Sådär, nu har vi varit ute på middag. Vi var på en italiensk restaurang som hetter il Trattoria. Hade aldrig varit där förut. Det var ok, men inte superbra, så tror inte vi går dit igen, finns andra trevligare ställen i stan. Jag åt olivsallad som förrätt, Sean tog vitlöksbröd, sen nån slags hemmagjord citronpasta med skaldjur som var god men inte påminde mycket om pasta i smaken. Fick en hel megaräka och lite musslor som man fick skala själv. Sean tog stek. Det var gott men har ätit godare, och så var portionerna rätt små också. Vi drack en karaff vitt vin till (en 1/2 flaska). Till efterrätt tog jag strawberry tart och Sean tog walnut cake. Det var en citron smörkräm på pajbotten med jordgubbar. Rätt gott, men lite för sötsliskigt. Vi tog varsin kaffe till desserten. Sammanlagt blev det 84 euro. Tyckte att det var rätt dyrt och så var det inte fantastiskt heller, så Sean gav ingen dricks. Då sade de knappt hej då när vi gick. De blev nog lite sura. Men jag tycker inte att man MÅSTE ge dricks om man inte tycker att det är jättebra...

Sen gick vi till Blue note och jag tog en Bushmills whiskey och Sean en Staropramen lager. Det var inte så många ute eftersom vi åt redan mellan 6 och halv 8 eftersom alla senare sittningar i restaurangerna var fullbokade, så nu är vi hemma igen. Det var trevligt men tycker fortfarande att Valentines day är lite överskattat. brukar få mycket godare middag till en bråkdel av priset på t ex BK's winebar, indiska restaurangen på vår gata, japanska cafét, kinesiska nudelrestaurangen på middle street etc. men nu ville vi ju prova nåt nytt eftersom det var Valentines day. Men kändes ändå som att man kunde ha gjort nåt roligare för 850 kr liksom.

Här är vi innan vi skulle gå iallafall. Finklädda och allting

Jag ville att hjärtbalongen skulle synas framifrån, men den lyckades bara snurra sig hela tiden!

Förresten så såg jag att Burger King ska öppna i gamla Kylemore café's lokaler i Eyre square shopping centre. Inte för att jag äter snabbmat så ofta, men det är ändå bra, för det är bästa hamburgerbaren och det har inte funnits i den här stan hittils. Bara McDonalds och Supermac's.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka finfina bilder du har på din blogg och ditt röda hår gör mig glad.

2009-02-26 @ 18:41:18
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilka finfina bilder du har på din blogg och ditt röda hår gör mig glad.

2009-02-26 @ 18:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0