Gamla irländska hus...

Vi var i Java's och drack kaffe och vin och läste till kvart i ett på natten. Stans bästa café helt klart, och så har de öppet till två också. Idag vaknade jag av att telefonen ringde runt kvart över 10. Det var en hantverkare som ville kolla på sprickorna som vi rapporterat i väggarna och taket. Trodde att de redan kollat på det en annan dag när vi inte var hemma, men som tur var hade de inte det då det var extremt stökigt hos oss den dagen. Jag kastade mig ur sänger, slet på mig kläderna och försökte plocka undan lite grejer och bädda sängen medan han var på väg upp. Puh!

Han tog bilder och kollade på alla sprickor i väggar och tak och sa att putsen släppt från väggen, plus att vi båda konstaterade att den ena långa sprickan har funnits där förr, fyllts igen men nu uppträder på nytt så egentligen måste både halva sovrumstaket och ena väggen knackas ner och göras om. Det skulle i så fall betyda att vi måste tömma det rummet helt och sen få in hantverkare i ca 3 dagar för att åtgärda det hela. Var ska vi då sova? Han skulle ge report till property management kontoret och se vad de ville göra. Själv skulle jag inte ha nåt emot att vänta tills vi flyttar efter sommaren, för det är ju ingen bärande vägg eller annat livshotande, bara fult. Men det sa jag inte, så får se vad som händer.

Skulle vara skillnad om man fick allt ommålat och snyggt som man själv vill ha det, men här får man inte välja färg eller ändra om nåt ändå.

Jag sa till honom att lägenheten över oss egentligen är en vind utan fönster som gjorts om till lägenhet med takfönster och så fort folk rör sig, hoppa etc. där uppe så gungar hela huset och det orsakar sprickorna. Det var inte tänkt som lägenhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0