Westport helg

Jag är i Westport just nu. Jag och Sean fick skjuts med hans föräldrar igår eftersom de var i Galway och shoppade och fikade med Carol. Jag gick med dem ett tag på stan men det blev så segt att släpas runt på Dunnes och Penney's i evigheter och kolla på skjortor åt Frank och sånt, så jag var glad när vi till slut packade in oss i bilen. Försökte sova lite på vägen eftersom jag varit uppe sent i flera dagar och var jättetrött. Tyvärr så är det som förgjort på vägarna i västra Irland. Det skakar och hoppar så man blir galen!

På kvällen gick vi till Nepalesiska restaurangen vid floden och åt middag med Anthony och Sean Mc Fadden. Det var mycket trevligt, men tanke att jag inte sett sem sen innan jul. Vi hade några intressanta diskussioner och sen tog vi Anthony's bil upp till Knockranny House Hotel som ligger på en kulle med utsikt över staden och fortsatte prata över en pint. Det är ett lugnt ställe där man kan prata och höra vad alla andra säger utan att skrika, till skillnad från de vanliga pubarna i stan en lördagkväll ;) Vi åkte väl hemåt nån gång runt 1 efter väldigt bra kväll, men sen lade vi oss nog inte förrän runt 3.

Idag hade jag huvudvärk på morgonen, hade dock inte med alkohol att göra då jag bara hade en guinness, utan mer på att jag varit uppe sent i så många dagar, så jag sov till efter 12 nån gång. Nu på eftermiddagen har vi varit hos familjen Locke. Hade inte sett dem på ca 5 månader, så det var väldigt trevligt! Sen åkte jag hem till Seans föräldrar och åt middag medan han fikade med Anthony i Clew Bay Hotel en stund. Nu sitter jag här i soffan, mätt som en plätt, med Mary som kollar på Dancing on Ice... och nu kom moster Kathleen hit också :)

Igår var det så vackert för det var soligt hela dagen och snö på bergen när vi körde in i stan. Men det var för sent att ta kort för det var kväll redan och idag var det inte lika fint väder, förutom på morgonen då jag sov...


Här är ett kort på mig i ateljén i trean, 2007. Saknar att ha en atelje så jäkla mycket! Även om jag bara hade ett hörn och delade den med 3 andra så kunde man iallafall kladda och ha sig som man ville, och så hade vi ju stora gemensamma ateljen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0