Sofia och Emmelie

Vi åkte till linköping runt halv 2, efter att ha letat och till slut funnit mina gamla jympaskor så jag slapp ha på mig snow boots när det är mildväder och ingen snö.  Först hade vi tänkt kolla på Länsmuseet, men det var visst stängt på en måndag. Istället kollade vi i skivaffären mitt emot teatern och jag köpte nästan A saucerful of secrets med Pink Floyd, men så stod det att den var lite knastrig, så jag avvaktar.

Vi kollade lite i affärer och Sean köpte en present till systern Carol på Åhlens. Vi blev hungriga så vi åt på Burger King. Jag tog nån fiskburgare som inte var särskilt god, men det var iallafall billigare än de andra ställena. Jag köpte en elefant-pepparkaksform på Indiska och en Thåström singel på vinyl och en kul broderad uggla på myrorna. För övrigt är det rätt svårt att shoppa med två killar, de blir fort uttråkade och vill inte kolla på det man själv vill och vice versa. Vi hade bestämt att träffa Sofia och fika vid halv 6, då hon skulle komma in med bussen från Norrköping. Vi träffades vid Åhlens ingången och hon hade tagit Emmelie med sig också (hon gick med i vår gymnasieklass, precis som Sofia och Helena), eftersom hon bor i Linköping, ett väldigt smart drag för det var verkligen kul att träffa henne igen också. Vi hade ju inte setts sedan Sofia var förband åt Miss Li på skylten julen 2006, Sofia själv såg jag ju förra julen.

Vi fikade på Coffée house vid filbyter torget, det var jättetrevligt att prata med dem igen. Det var även bra att Johnny var med för då kunde han prata lite med Sean när vi ville göra lite catching up på svenska. Vi pratade med Sean på engelska med förstås, och brorsan var kul att ha med sig, för han är väldigt lätt att prata med. Sofia ska flytta från Norrköping till sin pojkvän i Blekinge fick vi veta, något hon bara beslutat för ett par dagar sedan.

Jag, Sofia och Emmelie

Sean och Johnny
Vi fikade till klockan 7 och sen skiljdes vi åt och Sofia skulle hem till sin kompis Frida. Emmelie fick skjuts med oss hem och när vi lämnade av henne så kollade vi på hennes hus som ligger nära Valla rondellen. Det är skitsnyggt inrett helt i 50-tals stil med massor av urcoola möbler och Rockabilly grejer. Blir så himla sugen på att ha ett eget hus eller lägenhet att inreda så det är inte sant!

Det var otroligt kul att ses iallafall och få se hus Emmelie bor, hoppas det INTE dröjer lika länge tills nästa gång.

När vi kom hem på kvällen så bjöd mamma på lite julbord, så det var också trevligt! Nu sitter Sean och spelar Call of Duty 4 i Johnnys rum och jag har kopierat lite grejer från gamla datorn och kollat i gamla skolkataloger med mamma. :)

Kommentarer
Postat av: Mia

Hon bor härligt retro!



Kram MIa

2009-01-13 @ 13:51:02
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0