Bio och Bierhaus

Jag fick ju Ture Sventon julkalendern i julklapp, så de avsnitten har jag kollat på allihop nu. Mindes att det fanns en lånfilm som heter Ture Sventon och fallet Isabella som jag, trots att den inte fick så bra kritik, gillade som liten. Jag laddade ner den hela fredagsnatten och sen skulle jag kolla igår. Jag brände den till DVD och skulle ha en liten nostalgistund. Allt var bra fram tills 1 timme hade förflutit av filmen (som är 1h 15min lång) för då tog den bara abrupt slut! Smarthuvudet som lagt upp den hade inte fått med hela filmen. Tack!

På kvällen gick jag och Sean på bio och såg Valkyrie med Tom Cruise. Älskar att gå på bio, förr gick jag ca en gång i veckan när jag bodde granne med biografen och det bara kostade 40-50kr för studenter. men nu är det fullpris, som även det har gått upp så nu kostar det en hundring, så nu kan man inte gå lika ofta längre... Filmen var bra, även om det inte var en film som jag själv skulle ha kommit på tanken att se, utan det är Sean som är jätteintresserad av Andra Världskriget historia.


Maria Shiel, som jag jobbade med i somras, textade och sa att de skulle ut till Bierhaus, så jag gick dit och mötte dem där efter filmen.Donal, Maria, hennes pojkvän Tom och Aoife var där, samt några av deras kompisar. Bättre jobbarkompisar får man leta efter. Maria och Tom ska till Korea som TOEFL lärare i 2 år, så detta var en slags avskedsfest efetrsom de flyttar hem till sina egna städer fram tills avresan. Var från början tänkt att Aoife skulle åka också, men eftersom hon ansökte senare så verkar inte hennes pappersarbete bli klart i tid, så det blir nog inget. Kom iallafall fram till att alla av oss har sökt till turistbyrån i sommar igen, trots att vi alla trodde att vi skulle ha andra jobb följande år, hehe, men så går det. Skulle iallafall vara kul att jobba där om Donal oh Aoife och dem kommer tillbaka, för de är så himla trevliga. Donal började ju för 4 somrar sen, precis som jag. Det är själva behållningen med turistbyrån, att det är sånt extremt trevligt folk som jobbar där (de flesta). Hoppas bara att vi får tillbaka jobben nu i så fall, för de kanske behöver färre folk nu med tanke på att dte är mindre turister etc.

Maria och Aoife (taget i somras)
Nu ska jag fortsätta måla på tavlan jag håller på med, bilder kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0