En ny favoritbar upptäcktes idag!

Idag spenderades större delen av dagen med att uppdatera min hemsida. Tog evigheter att få till en fil av min animation som var liten nog att ladda streamen snabbt, men ändå stor nog att inte pixla sig. Löste sig till slut, men tog även tid att uppdatera menyerna, framsidan, cvn etc. Klockan 16.30 var jag iallafall klar.

Här kan ni se min nya animation:
www.ceciliadanell.com/videodocks.html

Sen ville jag ju ut ur lägenheten ett tag (satt fortfarande i pyjamasbrallorna) och så var jag hungrig eftersom jag inte ätit någon lunch så jag gick för att kolla efter något ställe att äta och sitta och läsa en stund. Gick förbi Amnesty och Java's, men känns som att jag alltid är där så jag ville prova något annat ställe. Gick in och ut på ett antal pubar och kollade på menyerna, men de flesta slutade just servera lunch vid 5 och sen blev kvällsmenyn för dyr för vad jag hade i åtanke. Gick in och ut på King's Head, O'Neachtain's, The Quays, Spanish Arch hotel etc. i alla ställena var det mysig stämning och en massa folk som följe Galway Races på TV. Hade gärna tagit en pint där men nu gällde det ju mat.

Till slut kom jag till the Town House Bar vid the quay. Den hette förut Bazaar och hade kolonialtema med växter, zebramönster, bambu etc. Hade aldrig varit där sen det gjordes om i våras, men Sarah hade sagt att hon gillade stället. När man går förbi utanför så ser det bara ut som vilken modern bar som helst, men nu tänkte jag att jag kan väl gå in här också.

Döm om min förvåning när jag klev rakt in i VÄRLDENS COOLASTE BAR (eller ja nästan). Hela stället är inrett enbart i retro tapeter, soffor, möbler, memorabilia, lampor. Jag satte mig på övervåningen där det inte satt någon annan och hela stället fick mig att vilja ta mitt pick och pack och flytta in där! Det var mer som ett vardagsrum än en bar och på väggarna fanns planscher med Pink Floyd, The Clash, The Who, en 60-tals djurmönstrad cocktailbar, vitrinskåp, vinylklädda soffor, tavla med gråtande barn (så typiskt 60-tal) soffbord med kakelplattor... Ja jag blev lite till mig när jag såg allt det där!



Jag åt god soppa och sandwich och läste i min Andy Warhol biografi, som passade som handsken i den miljön. Hela stället var bara åhhhh! Ska verkligen dit igen! Precis så vill ju jag bo ju!!!!






Attans att Sarah inte nämnde varför hon gillade The Town house, utan bara sa att det var en av hennes favoritbarer sådär i förbigående. Annars hade jag ju kunnat upptäcka det här stället för flera veckor sen! Sånt här älskar jag alltså!

Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag följer fortfarande din blogg och det är intressant att se vad du håller på med. Animationen var jättefin. Vilket urmysigt fik, nu blir man sugen på att åka till Galway nån gång :)

2009-07-29 @ 18:46:02
URL: http://www.ebbalovisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0