En katt under motorhuven

Här är några bilder från den här tiden förra året som jag hittade på Catriona's facebook. Synd att min fina tapet bara fick sitta uppe i två veckor (var del i vårutställningen). Skulle gärna ha den som fondvägg här hemma, men när man hyr lägenhet här så får man ju varken måla eller tapetsera så det är kasst, för våra väggar är så tråkiga.




Har jobbat hela dagen igen. Försökte träna in de tre nya tjejerna som börjat: Carol, Ann-Marie och Saidbh. De är väldigt trevliga men det är ju så mycket att lära sig så vet knappt i vilken ände man ska börja. De båda bokningssystemen för boende och biljetter, var alla broschyrer finns i de olika skåpen, var man hittar de olika busstidtabellerna, hur skrivarna funkar och vilken som används till vad, skillnaden mellan det stora antalet sightseeing turer och vad de erbjuder, var de olika hotellen och B&Bna ligger, fakta om små saker som inte många känner till men folk ändå frågar om.... ja listan kan göras oändlig. Trots att det är fjärde sommaren jag jobbar där så tycker jag att jag lär mig något nytt varje dag. Folk frågar alltid om så mycket småsaker som man måste ta reda på som inte tillhör de självklara "turistattraktionerna".

Känner mig rätt bra på jobbet nu faktiskt. Allt flyter på, känner att jag kan 99% av det folk frågar om, klarar ut det mesta på ett snabbt och smidigt sätt och sitter inne på väldigt mycket information. Är en bra känsla. Minns när jag jobbade där i början. Då var man så nervös att svara i telefonen, att göra fel med bokningarna, fick fråga kollegorna hela tiden etc. Känner jobbarkompisarna så bra också och skämtar alltid om knäppa saker och roliga/konstiga kunder. Idag hade vi en episod med en man som körde från en stad som ligger nån halvtimme från Galway och hörde något jama. Han hade en kattunge under motorhuven upptäckte han när han parkerade vid turistbyrån och antog att den hörde till det B&B där han bott. Katten försvann under en annan bil och han kunde inte få tag i den. Han kom in på turistbyrån och köpte en dyr Guinness handduk att fånga den i och en burk sardiner för att locka den! Om han fångade den skulle han köra tillbaka den till B&B:et Vi fick aldrig veta om den kom till rätta eller ej, men en stund senare var hans bil borta så vi hoppas på ett lyckligt slut och att katten kom hem igen.

Det är ju Seans födelsedag idag, så han har varit ute på puben större delen av kvällen. Men vi var ju ute igår kväll och jag kände inte för att dricka idag igen. Och så var jag ju ute med turistbyrån i måndags så jag stannade hemma. Var tänkt att jag skulle gå på min AutoCad kurs idag eftersom jag missade det på måndagen. Jag ringde dem och frågade om jag kunde vara med onsdagsgruppen men då sa mannen jag pratade med att onsdagsgruppen slutade förra veckan eftersom vår måndagsgrupp blivit fördröjd pga bank holiday och påskhelgen. Nu har jag inget program att jobba med för min licens har gått ut (tänkte att jag kunde ha fått en ny av läraren idag) så nu kan jag inte jobba med projektet på hela veckan!

Kommentarer
Postat av: Linda

haha kan tänka detta..!skall ni fira midsommar då?

Här har jag städat o slitit så jag e helt slut nu=(

kramar i massor!

2009-06-18 @ 18:31:02
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0