Quadrophenia och Stone Roses

Vädret har varit varmt och kvavt de två senaste dagarna. Idag är dock bättre än igår. Jag jobbad en kort dag idag, 12.15 till 2.45. De stängde redan 3 för stock take, men det slapp ju jag vara med på, även om det inte gör mig något att räkna lite varor, har ju gjort det ett antal gånger vid det här laget.

Träffade på John Smits som har en avbetalningsplan på min ena tavla. Han gav mig 30 euro till och har så här långt betalat 150 euro av 400. Gick till yoghurt caféet och köpte frusen yoghurt med bär igen och åt vid floden och sen drack jag ett glas Budweiser på uteserveringen vid Jury's Inn vid floden och läste vidare i Lolita. Snacka om bra bok! Såg ju filmen förra året och båda är bra, men boken är nog ändå bättre.

Nu har jag jobbat vidare med min animation och snart ska jag till Catriona för vår onsdags Hitchcock kväll. Får se vilken film det blir ikväll!

Var i min favoritsecondhandaffär Bell Book And Candle innan jobbet och fick tag på "The Stone Roses - Garage flower" Hade aldrig sett den skivan förut men det är tidiga inspelningar från 1985 innan de blev kända som släpptes 1996. Bra, men ljudkvaliteten är väl inte den bästa, tydligen släpptes skivan utan samtycke från dem, och är nog rätt ovanlig.


Killen som har affären är alltid trevlig och ger mig lite rabatt, gillar min musikstil (Sparklehorse, Björk, T.Rex, Mazzy Star, Radiohead, Stoneroses etc) och brukar prata med mig. Han frågade om jag kände till filmen Quadrophenia. Det gjorde jag, den handlar om mods kulturen i Brighton till ett soundtrack av The Who (gjord 1979). Min kompis Helena har sagt att den är himla bra (hon bodde i Brighton i ett tag) och jag har velat se den ett bra tag. Han sa att han hade hört insider information att den ska visas under filmfestivalen som börjar den 7 juli. Så jäkla yes!  (Broschyrerna hade nämligen inte släppts än).

Sen när jag kom till jobbet så hade festivalbroschyrerna just anlänt. Quadrophenia går klockan 1 på torsdagen den 9 juli. Jag bad Medbh om ledigt så att jag kunde se filmen och det fick jag, tur att hon är så jäkla schysst! Så nu blir det Quadrophenia på bio och några andra filmer med hoppas jag.

Dessutom är det klart att Sean får ledigt från jobbet andra veckan i september så att han också kan komma till Berlin i några dagar. Så de dagar han är där ska vi kolla på sevärdheter (han vill se de krigshistoriska monumenten, muren etc.) och sen när jag är själv ska jag göra konst research. Ser fram emot det som fasen!

Marianne, en av mina jobbarkompisar från Schweiz åkte till London nu ikväll för att gå på Shakespeare imorgon. Börjar få lite London abstinens, har inte varit där sen februari förra året. Måste nog söka masters där så jag får bo där ett tag. Marianne sade att hon kunde se mig som Londonbo.

Och imorgon ska jag fika med Sarah efter jobbet. Känner att jag trivs bra med det mesta just nu!

Kommentarer
Postat av: Little Peaché

Sv: gött att höra att fler får tovigt hår än jag! =)



men du, ikea utställningen var inte så bra tyvärr!



Kram

2009-06-25 @ 11:05:41
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0