Ett retrokollage



Nu har jag suttit en stund och samlat ihop några vintage grejer som jag gärna skulle ha i mitt hem. I många fall är dessa bara exempel på den typ av grej och kanske inte exakt vad jag vill ha. Det dumma är ju, som jag sagt förr att vintage har blivit på modet på sistone och därav jättedyrt och i många fall mycket exklusivt. Det retar mig lite att det är så, för själv har jag hållt på och gått på loppisar och myrorna etc. i 9 år minst och alltid gillat att kolla i böcker om 50, 60 och 70 talen.

Från början var jag dock mest intresserad av riktigt färgglada saker och mest av allt plastgrejer. Just nu är jag mer intresserad av teak, porslin, ryamattor, lampor etc.

Och så inte att förglömma, så ska jag använda den tapet som är bakgrund i bloggen och som jag har 9 rullar av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0