Ingrids tuppkaka

Nu på kvällen så försökte jag mig på att baka Ingrids enkla recept på tuppkaka (hade bara 1 ägg så gjorde halv sats).
Hon sade att man kunde lägga i vad som helst som man har hemma så jag lade i kakao och skivad banan. Väldigt lätt och snabbt gick det och den blev faktiskt riktigt god! Enda jag ska tänka på är att lägga i lite mindre mjöl nästa gång, för när jag lade i kakaon så var ju det som extra mjöl i konsistenesen så den blev kanske lite torrare än vad som är tanken, men kommer garanterat att baka den igen.


Jag och Sean gick en liten promenad när han kom hem också. Jag är nöjd med min St Patricks day, trots att jag inte är ute och härjar på stan som alla andra.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Roligt att du gillade den! Det där med att det blir tort med kakao märkte vi också, haha. Men man lär sig av sina misstag! Jag gjorde faktiskt en med banan idag, både mosad och skivor, blev gott med glass till! Men den är väldigt god med bara grundreceptet också, kanske nästan godast.

2009-03-17 @ 23:05:19
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0