Java's finns inte!

Jag gick förbi där förut och det är bara en byggarbetsplats... de har inte ens blivit halvfärdiga och lappen i fönstret om att de skulle ha återinvigning idag var borttagen. Det var som om all förväntan bara rann ur mig, jag hade ju sett fram emot att gå dit som en galning...


Jag var nere vid The Docks en sväng innan den tråkiga upptäckten och tog kort uppifrån parkeringshusets tak med min polaroidkamera. Sen var jag i konstnärshandeln och köpte en ny notebook som jag ska använda till enbart det här projektet. Aoife sa nämligen att hon funderar på att ha med alla våra olika notebooks som del i utställningen. Jag var på Boots och skrev ut några foton och köpte även Fever Ray skivan på HMV Jag satte mig sedan på Kappa-Ya och åt en sushi rulle medan jag klistrade in fotona i boken och skrev lite anteckningar. Jag gillar att börja i en ny anteckningsbok. Gillar det mer än att fylla upp de jag redan har tyvärr, fast nu var det ju så illa tvunget ;)

Snart kommer Sean hem. Måste hitta på nåt annat ställe att gå ut till, för nu ska jag banne mig gå ut och äta något och dricka rödvin iallafall, för jag var så inställd på det! Kanske ska föreslå BK's.


Lyssnar för övrigt på Fever Ray albumet nu. Jag får en sån där åhhhh känsla för att det är så otroligt bra. Ääääälskar sån musik! Och för omväxlings skull så väntade jag med att tjuvlyssna på låtarna innan skivan kom ut. Annars brukar man ju alltid kunna göra det på youtube, myspace, bandets hemsida etc. men jag hörde bara några sekunder på iTunes och konstaterade att det var bra och sen ville jag vänta tills skivan släpptes, så man skulle få in den där förväntan som man fick på den gamla goda tiden när man inte kunde lyssna online eller ladda ner. Var länge sedan jag längtade så mycket efter ett skivsläpp och köpte skivan direkt på release dagen. Vet att den var ute i Sverige redan för några veckor sen, men den som väntar på nåt gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0