Konsten att vara effektiv.

Jag är väl inte direkt känd för mina housewife egenskaper precis, och lever för det mesta i ett bombnedslag. Den här helgen när Sean är i Westport har jag dock överträffat mig själv: jag jobbade nästan hela dagen, för så lång tid tar det när det ser ut som det gjorde hemma hos oss.

Jag bäddade om i sängen och började plocka iordning lite igår, sen idag fortsatte jag plocka iordning, tvättade kläder, dammsög, sorterade hyllan i badrummet, tvättade badkar etc, sorterade min kaotiska köksbänk, städade och slängde massor utgångna torrvaror ur köksskåpet, fick användning för mina fina IKEA burkar som jag tömde över diverse téer, ris, bönor etc i och diskade. Phew blev först klar runt 8 på kvällen, är helt slut!

På eftermiddagen var jag en liten sväng på stan och åt en pea curry på marknaden, drack en kopp kaffe på Amnesty cafét, pratade med Catriona i konstnärshandeln och så köpte jag tyska påskägg och påskliljor att piffa upp med här hemma innan det var tillbaka till städningen. Ska hitta på något med Catriona imorgon, antingen fika, gå promenad eller träffas hemma hos mig. Beror på vädret, vilken tid och huruvida Roisin ska träffa henne imorgon också.

Kan hända att jag tar ut påsken lite i förskott, men kunde inte låta bli att köpa pappägg när jag såg dem, för här finns ju annars bara chokladägg.

Här är alla de tavlor som jag gjort sedan jag kom tillbaka hit efter jul.
I morse var jag även ute och sprang. I och för sig inte så långt, men man får börja försiktigt när man inte sprungit på nästan ett halvår (!) Gillar inte ens att springa men måste verkligen försöka komma i  form lite nu när jag inte har råd att vara medlem på gymet längre som jag gick till hela förra våren...

Bytte ut min plansch från U2 konserten '05 mot en målning av Mucha som jag köpte i Prag. Älskar den!

Ovanpå tvättmaskinen var det förut ett berg av olika förpackningar med mjöl, te, pasta etc. (har väldigt få förvaringsutrymmen). Men jag tömde skåpet med torrvaror på en massa utgångna grejer och fick plats att stoppa in allt mjöl etc. och resten lade jag prydligt i IKEA burkarna som jag använde till min animation.

Vårfint
Nu går jag bara runt och njuter av hur fint det är här hemma, och så har jag köpt några pro markers som jag använde nu i kväll. De är ju jättebra! Har sett dem i några olika illustrationsbloggar så var själv tvungen att prova.

Är fotograferad med blixt på kvällen så ingen jättebra färgåtergivning...

Kommentarer
Postat av: Isabell

Svar: Vad snyggt! :D

Jag har ... 23 promarkers själv, varav tre av dem är precis i samma färg. En sån där hudton som används mest, haha ;) Jag ska köpa fler sen när plånboken tillåter ;)

2009-03-22 @ 13:08:51
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0