Längs gamla järnvägen i Westport

Tillbaka i Galway nu efter att ha spenderat större delen av förmiddagen på två olika bussar. Fick ett mail fran Aoife, curatorn för projektet om the Galway docks som jag är med i. Det är tal om att vi som är med kanske ska göra en dagsutflykt till Museum of Modern art i Dublin för att lära känna varandra. Jag känner bara 2 pers utav ca 10, det är Niall som producerad konst brochyren jag är med i och Eimear Jean som var print technician i college, och så Aideen Barry som vi var på vernissagen för i Galway arts centre förra torsdagen, fast jag känner henne inte direkt personligen, men har träffat på henne ett antal gånger. Nu var ju jag just i Dublin, men eftersom jag är ny till projektet så vill jag ju gärna hänga med på vad de nu organiserar så man kommer in sig i gänget lite. Dessutom så var vi ju aldrig på IMMA museet sist.


Igår gick jag och Sean en promenad i väntan på maten. (Hans mamma lagade Sunday roast och jag fick lax). Vi gick upp till the old railway line walk, och gick förbi avspärrningen och ut på det som är kvar av rälsen och fram till lokstallarna vid järnvägsstationen. Där får man ju egentligen inte vara, så vi hade tur att ingen var ute på plattformen, för då hade de nog sagt till oss, men vi hade ingen lust att gå tillbaka igen. Jag hatar att gå promenader där man tvingas vända och gå samma väg tillbaka. Jag gör alltid allt jag kan för att min promenad, var den än är ska gå i en cirkel haha.

Här ser man Westport bakom björnbärssnåren, och här nedan ser ni mig.


Nu är jag hungrig och vi har ingen mat hemma, så ska gå en sväng till hälsokostaffären och köpa nytt shampoo. Jag använder bara Burt's Bees numera, och det finns ju endast där. Måste handla mat också, och blir väl att jag stannar och fikar nån stans på vägen, är för hungrig för att först gå och handla och sen gå hem och laga det...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0