Nya skor

Nu har jag varit i stan ett tag. Jag gick till Apple affären för att köpa nya hörlurar till min iPod, för senaste halvåret har jag använt ett par gamla svarta hörlurar då mina egentliga ipod hörlurar hade gått sönder, och dessa hade inte särskilt bra ljud. Särskilt gitarrljud lät för högt och ringde i öronen, och sen idag så kunde jag inte ens hitta dem (det kanske var en hint) så nu tänkte jag att jag skulle kosta på mig nya vita apple hörlurar. Kostade 29 euro, så inte helt billiga, men jag älskar Apple, skulle aldrig kunna ha någon annan dator efter att ha haft en mac i över 2 år, så nu matchar ju iallafall hörlurarna igen.

Kollade även i ett par skoaffärer, för jag är på jakt efter nya vardagsskor. När jag fram till 19 års ålder bodde i Sverige så tror jag aldrig att det inträffade att jag totalt slet ut ett par skor. Man hade ju så många olika för olika årstider: kängor på hösten och vårvintern, fodrade vinterstövlar när det var som kallast och snöigast och sneakers/gympaskor och sandaler på sommaren. Varje vår fick man välja ett par vårskor som mamma betalade, så det  lev nya varje år utan att de gamla var utslitna. Nu är det ju så att på den här ön finns ju bara två sorters väder: regn eller uppehåll (då det ofta är molnigt men folk ändå kallar det "fint väder" för att de är så glada att det åtminstone inte regnar).

Därför blir det att man bara har sneakers på sig året runt till vardags. Vinterstövlar och sånt känns lite onödigt när det varken är särskilt kallt eller snö (även om jag har haft Ugg liknande skor för några år sen och snow boots lite då och då förra vintern). Men, eftersom det blir samma skor dag ut och dag in, förutom när man går ut och har på sig heels, så sliter man ut skorna så totalt. Precis ett år räcker ett par skor innan de bokstavligt talat börjar falla sönder efter allt nötande på asfalten. Då är sulan blanksliten på sina ställen och hälen börjar spricka sönder så att de börjar läcka. Detta stadie har nu mina 25th anniversary Reebok skor som jag köpte i London i februari förra året kommit till. Men de är ju så sköna, så det är minsann inte lätt att hitta skor som är snygga och sköna på samma gång. Iallafall inte i den här stan, just nu.

Idag hittade jag iallafall ett par höga svarta skor av märket Sugar & Tommy för bara 10 euro. Är inga jag kommer ha varje dag, för även om jag tycker converse modellen är snygg så är de i ärlighetens namn inte så fotriktiga när man går mycket, och jag gillar att gå promenader etc.

Kunde inte låta bli när de bara kostade 10 euro iallafall, så jag är rätt nöjd med mitt köp.

Där ser ni hörlurarna också på bild. Mycket bättre ljud.

Sen fikade jag dagens soppa och kaffe i Amnesty cafét och Sean kom in där och fikade en stund på sin lunchrast också. Nä, nu måste jag få nånting produktivt gjort känner jag. Har laddat upp med en påde ricecrackers och allt.

P.s Ni har säkert hört om dödsskjutningarna i Nordirland av Real IRA. Jävla as, jag var ju där för precis 2 veckor sedan! Mamma sa att nu får jag minsann inte åka dit för henne mer, så tur att jag redan hann vara där innan det här hände. Sä jävla synd att det börjas igen, just när landet börjat komma på fötter, få fler turister etc. Nu kommer ju ingen våga åka dit om de börjar bråka igen och det som är så himla fint där (se tidigare inlägg i bloggen från min resa). As alltså säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Snygga. Älskar svart och rött ihop.

2009-03-09 @ 17:36:57
URL: http://universalappeal.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med! Jag har iofs bara varit här i ett år men jag har ändå slitit ut fyra par tygskor, varav två converse, så nu traskar jag runt i mina springskor i väntan på nästa lön. Haha.

2009-03-10 @ 18:36:10
URL: http://callemoritz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0