St patrick's afternoon

Efter paraden satt jag och kollade igenom lite grejer på datorn etc. och sen gjorde jag en ny frisyr på mig innan jag gick en sväng på stan. Hade sett i en tidning hur de satt en tofs och sen flätat håret och virat det runt skallen, så det gjorde jag:



Jag gick ner till the quay som är precis nära oss. Där var det packat med folk kan jag lova:


Det knäppa är att då och då börjar alla tjoa, så det låter som publiken på en fotbollsmatch ungefär, av just ingen anledning alls. När jag hörde det enda hem till oss först så trodde jag att de pågick nåt särskilt evenemang eftersom alla skrek, men nej, de sitter bara där och festar och så tjoar alla då och då ;)

Gick ett varv men träffade inte en enda jag känner, så jag gick runt lite längs gågatan där det också var fullt med folk, och sen hamnade jag på Java's av någon konstig anledning...

Så det blev en decaf coffee, glass med frukt och The Irish Independent för min del istället. Så det var ljug att igår var sista gången på Java's före ombyggnaden, för jag hann ju dit idag också!

Det är helt fantastiskt väder, årets varmaste dag. Soligt, ljummet och somrigt. Verkar som att alla köar vid Off Licence ställena och köper öl och dricker ute för jag gick in på ett par pubar i våra kvarter för att se mig om lite och de var nästan tomma, fast folk börjar väl dra sig ditåt nu när solen går ner, senare i kväll kommer man inte ens komma in genom dörren. Nu kommer Sean hem snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0