Fika med Sarah och Ger

Hade en väldigt trevlig eftermiddag idag. Träffade Sarah på Java's halv 2 och vi drack te, åt scone och pratade i en timme tills Geraldine dök upp och sen satt vi tre och pratade i ytterligare en timme. Har nog aldrig druckit såna mängder te på en och samma gång! Vi beställde tre stora kannor. Fick mig iallafall en ordentlig catch-up med Sarah. Har ju bara träffat henne två gånger sen i somras, senast var på vår graduation i början av november. Fick veta att hennes mamma har bröstcancer, vilket de upptäckte före jul, så hon genomgår chemo nu. Stackars Sarah, hon skulle flytta upp till Galway från Cork efter jul, för både hon och Maria (som också var i samma ateljé som vi i college) har pojkvänner i Galway. Men nu när hennes mamma blev sjuk så ville hon vara hemma tills hon blev bättre, och så har hon en lillebror som går i lågstadiet, så hon har fått ta hand om honom nu när mamman inte orkat. Som tur är så gör de framsteg med behandlingen så förhoppningsvis blir hon bra. Usch, tänk om något sånt skulle hända min mamma... då skulle jag flytta hem på stört. Skulle aldrig orka med att bo här om hon var hemma och var sjuk.


Geraldine, Sarah och jag. (korten är från förra våren)

Sen gick jag och Sarah en sväng till Penney's för att se om vi kunde få syn på Sean, men han var på rast just då. Nu på kvällen har jag kollat på Rasmus på Luffen. Fy fasen vad bra den filmen är! Åh, var så värt att ladda ner den (nu blir jag väl stämd för att säga det) och vänta i timtal på att ladda och sedan bränna, eftersom min dator var så seg på att koda den inför bränningen. Jag är ingen sån som laddar ner mycket grejer, men såna där svenska filmer osv. är ju omöjligt att få tag på här, fast jag kommer att köpa DVDn så småningom och lägga till min samling, filmer och musik som jag verkligen gillar vill jag nämligen ha den köpta versionen att lägga till samlingarna.

Här är några filmer/böcker/saker som jag tycker är asbra och som jag äger men som vissa säkert skulle klassa som barnsliga eller larviga, men inte jag inte. Det är min fantasi, drömmar, verklighetsflykt och nostalgi som får mig att ta mig igenom jobbigare stunder, men som även är en stor inspiration och glädje för mig:

*The Chronicles of Narnia samlingsvolym * Båda de nya Narnia filmerna * Alice in Wonderland/Through the looking-glass bok * Alice in Wonderland DVD * Duck Tales samlingsvolym * Wallace and Gromit kortfilmer + Curse of the were rabbit DVD * Madicken 2DVD box * Ronja Rövardotter DVD * Vi på Saltkråkan DVDbox * Kråkguldet DVD * Watership down bok + DVD * Wizard of Oz bok * The Little Mermaid DVD * Bröderna Lejonhjärta DVD * The Brothers Lionheart (engelsk översättning) bok * Ur-Pippi bok * Pingu DVD collection * Winnie The Pooh samlingsvolym * Kullamannen DVD * Emil i Lönneberga och Emil och Griseknoen DVD * Mio min mio DVD * Ture Sventon julkalender DVD * E.T docka * R2-D2, R5-D2, Wall-e, Eve och Marwin robotar...


Ja, det är det jag kan komma på, och det här är inte grejer som jag har kvar sen jag var mindre utan sånt jag köpt/fått de senaste åren. Finns säkert mer, sen har jag ju mina Star Wars, Lord of the rings, Matrix, Charlie and The Chocolate factory, Edward Scissorhands etc. filmer, men de är ju vuxemfilmer med.

Jaja, allt ska inte ska vara så seriöst hela tiden, gillar när saker är magiska och fantastiska och mysigt spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0