Att jag slösar tid på sånt här

Lovar du att vara ärlig? Ja

Du heter: Cecilia Charlott Danell

Smeknamn:  Cissi, Cat

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Varierar, men nån lugn lite sorglig låt med t ex Ane Brun, Stina Nordenstam, Philip Glass eller Lisa Loeb funkar nog.

Beroende av: Fika på caféer, internet

Vad tror folk om dig?: Att jag är duktig på det jag gör, vissa folk är lite avundsjuka för de tycker att jag verkar så "lyckad" med bra betyg, bra på att måla osv. De tycker att jag är snäll mot alla och lite blyg för att jag inte pratar så mycket.

Stämmer det?: Det stämmer att jag alltid varit bra i skolan och att det gått bra för mig i olika sammanhang men håller inte med om att jag skulle vara mer lyckad än andra människor. Jag har också mina problem, har inget jobb, känner mig väldigt nere ibland, har inte så många vänner som jag egentligen skulle vilja. Jag vet inte om jag är så direkt blyg, jag tycker inte att blyg och tystlåten är samma sak, men jag är inte så pratglad som vissa folk i olika situationer där jag inte känner så många etc. men om jag är med mina vänner så kan jag leva ut mer, men jag är aldrig festens mittpunkt, det är inte jag liksom.

Vad får du oftast komplimanger för?: Min klädsmak/stil och saker jag målat etc.

Vad säger du för att imponera på någon?: Gillar inte att imponera genom att skryta, köra name dropping etc. men vill gärna uppfattas som trevlig, ödmjuk och kunnig.

Hur imponerar man på dig?: Genom att bjuda på sig själv, ha humor, vara osjälvisk och fråga om hur andra har det och inte bara prata om sig själv, ge och ta liksom ;)
Brukar du skratta för dig själv?: Ja jämt, när jag kollar på klipp på Youtube, eller Parlamentet, Mia och Klara, Rena Rama Rolf, Robert Gustavsson etc. Jag skrattar nästan mer när jag är själv haha

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: C u then xoxo

Var bor du?: I centrala Galway.

Trivs du där?: Rätt så. Gillar området och att vi har vår egen lägenhet och slipper dela med andra, men gillar inte att hyran är så hög när stället är så gammalt och slitet.

Äger du några converse: Nej, men 3 som ser ut ungefär som converse.

Sprit, cider, vin eller öl: Rödvin alla gånger, men jag kan dricka de andra grejerna med om det är t ex Kopparbergs cider, Guinness osv.

Brukar du bli för full: I stort sett aldrig men har haft några ggr när jag mått oerhört dåligt nästkommande dag bla Halloween '08, Graduation dagen '07 och efter att ha gjort Dublin med Seans syrra '05.

Vad har du för mobil operatör: Irländska Three

Är du allergisk mot något: Nej, men tror att jag är pyttelite känslig mot damm eftersom jag ofta får lite huvudvärk när jag dammsuger etc och det är väldigt dammigt.

Har du haft sex idag: Nähä

Hur svarar du i mobilen: "Hello?", "Hi Sean" eller "ja, det är Cissi"

Vem ringde du senast?: Tror det var Sean, smsar oftast kompisarna

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att han var i Wa Café och åt lunch och frågade om jag ville komma dit men jag hade redan ätit.

Antal timmar sömn inatt: Ehhh ca 7

Sov du ensam: Nej med Sean

Brukar du komma i tid: Jag brukade göra det, men den irländska mentaliteten har smugit sig på så nu kommer jag alltid några minuter sent, hur jag än försöker. Dessutom om folk säger att man ska träffas i en pub kl 9 så är det ingen idé att gå dit förrän 10 för ingen kommer innan dess ändå ;)

När mår du bra: När jag lyckas med sånt jag gör, när jag umgås med vänner och familj och bara har det trevligt (fikar, går promenader, tar en öl etc.) När jag går promenader i naturen hemma hos mamma och pappa i Sverige.

När blev du fotad senast: Minns inte, tar oftast kort på mig själv om det ska va nåt ;) men Maria och Aoife tog kort på oss i Blue Note i slutet av feb. minns jag.

Hur känner du dig nu: Trött och våndas för att behöva gå upp tidigt imorgon...

Vanligaste färg på dina kläder: Färgglatt, mycket rött, orange, gult etc. med lite svart, vitt, mörkblått och grått för att späda ut det hela ;)
Vad tycker du om fötter: Gillar inte för stora fötter så mina 38or är lagom ;) men har inte så mycket emot fötter så länge de inte stinker eller är täckta med hår som de i sagan om ringen.

Vad saknar du: Min familj, kompisar i Sverige, Seans syster Laura, mina djur.

Hade du en bra kväll igår: Pratade med mamma, så det var trevligt men lite jobbigt sen senare...

Favorit dryck på morgonen: Vatten, dricker nästan bara vatten hemma.

Rakar du benen: Ja

När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt ett kanske

Är du blyg?:När jag inte känner folk eller i jobbiga situationer, men har blivit mycket bättre på att anstränga mig och vara social och prata.

Sysslar du med någon idrott: Inte regelbundet, men ibland simmar jag  eller springer och så gilllar jag att gå långa promenader. Brukade träna på gym men har inte råd nu.

Vill du hellre ha mail än brev: Mail är snabbt och smidigt men finns inget bättre än att få fina brev och vykort.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Har inte upplevt det själv men det existerar säkert

Har du spytt offentligt: Nej, men så fort jag kommit hem... Trodde jag skulle spy i en taxi en gång men klarade mig som väl var.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Det alla andra också skulle prova: ha sex.

Är du nöjd med ditt liv: Mer nöjd än missnöjd, men ändå inte fullkomligt tillfreds.

Är du bortskämd: Nej, det tycker jag faktiskt inte. Är ingen som hjälper mig med saker utan jag får kämpa mig till det själv, men jag är bortskämd med att ha det ganska lätt för mig när jag gör olika saker.

Vad gör du i morgon: Tar tåget till Dublin och går på Museum of Modern art med konstgruppen jag ska jobba ihop med.

Vad är det värsta du vet?: Äckliga lukter (mitt luktsinne är nåt utöver det vanliga), falska människor, folk som lovar att man ska göra saker eller hjälpa en med något och sen sviker de utan att varken bry sig eller skämmas över det.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?: Ca 1500kr, om man räknar in allt utom hyra tror jag...

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: Vet inte, de kändisar jag gillar mest är inte så bra förebilder kanske...

Vad längtar du till?: Att vara med i en utställning av nåt slag, att bo någon annanstans, till att Java's ska öppna igen.

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Ja, fast har svårt att komma folk riktigt nära, vilket jag är lite besviken på.

Vad använder du för shampoo?: Burt's bees organic shampoo

Vad är det finaste du fått?: Kärlek, saker som är valda och gjorda med omtanke, kan vara allt från ett fint brev till ett armband, till en noga utvald skiva etc. En särskild plats i mitt hjärta kommer alltid Claddagh ringen att ha som Sean gav mig när vi just blivit ihop 2003.

En speciell dag du minns: 29 augusti 2005 när jag och Sean förlovade oss, studenten 2004, vernissagedagen för vårutställningen 2007 och 2008.

Hur gammal är du: 23 år, men fyller 24 om knappt 3 veckor

Tycker du om någon just nu: Ja, tycker om Sean mest och sen tycker jag om Maeve som jag pratade med nu i kväll i bar no. 8 för att hon är en så otroligt fin människa och alltid bryr sig och ger goda råd och så tycker jag om Catriona och Sarah och Helena för att de är så snälla och också bryr sig och öppnar sig för en och så tycker jag om min familj och bla bla bla...

Du samlar på: Massor med grejer: skivor, bra böcker, beer mats, vykort från utställningar, retro prylar etc...

Gröna eller röda äppeln: Röda, men bara om de är hårda, gillar inte mjuka, mjöliga äpplen!

Vem ringer du när du är arg/ledsen: mamma

Gillar du golf: har aldrig testat men tvivlar på att jag skule ha tålamod för sånt precisionsarbete, minigolv är lite kul dock.

Vilken tid gick du upp idag: 10

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Har du strumpor på dig nu: Ja, de knäppa med gröna grodor på

Är det okej att gråta: jaa det är okej och ärligt att gråta. Jag gråter när det behövs, men är ingen sån där blödig person som gråter för minsta lilla utan när jag gråter så gör det verkligen ont i mig.

När grät du senast: Dagen jag kom tillbaka hit från Sverige. Kändes jobbigt att lämna allt igen och så regnade det, jag visste inte om jag skulle kunna få fortsatt a-kassa och allt kändes skit.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Spara för framtiden (en miljon kronor är ju så lite, får man ju inte ens ett hus för), men skulle unna mig en långresa och lite nya grejer.

Bär du glasögon eller linser: Nej, har perfekt syn.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, det är stilen och inte märket som räknas.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: 11 kanske? Vardag och helg flyter ofta samman för mig nu är jag inte jobbar.

Har du piercing: Hål i öronen.

Vill du gifta dig: Ja, men det är ingen brådska och jag vill ha ett rätt litet bröllop, fast ändå vackert med en vacker klänning, fint ställe på sommaren etc.

Vill du ha barn: Ja, men alsolut inte snart och inte det första jag längtar till.

Solar du ofta: Har aldrig solat solarium. Förr solade jag ute på sommaren men i det här landet är man kroniskt blek ;)

Är du bra på att laga mat: Jag är mitt emellan, bra på vissa grejer. Nästan bättre på att baka dock.

Är du flygrädd: Ibland kan jag bli lite rädd och börja tänka olika scenarion, men det är inte så farligt.

Hur vig är du: Väldigt ovig

Är du musikalisk?: Jag har lätt för musik, att hitta rätt ton på instrument efter gehör etc. men har aldrig tränat nåt särskilt eftersom jag alltid satsat på konst istället, men sjunger för att det är kul och spelar lite gitarr. Om jag gått in för det tror jag att jag hade kunnat bli bra på nåt instrument.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten, slår allt!

Vilken är din favoritglass: Vanilj med dajmbitar, mango

Tror du på ett liv efter döden: Skulle önska att det fanns, men är lite skeptisk.

Tycker du om sushi: Älskar sushi!

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn eller nåt godis som går rätt sakta så man kan dra ut på det lite, typ lösgodis.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja, de är gifta.

Har du tandläkarskräck: Nej, men gillar inte att gå dit eftersom jag haft dåliga erfarenheter där de lagt bedövningen på fel ställe, lagat hål fel så det gjort ont i flera veckor efter etc.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska helt klart, men blir arg på mig själv för att jag slösar bort morgontimmarna på att sova också.

Vilken ögonfärg har du: Blå/grå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja det har hänt
Biter du på naglarna: Ja, och ser inte så fint ut nej.

Röker du: Nej.. eller nån gång när jag festar eller inte mår så bra över något

Hur ofta tränar/motionerar du: Just nu är det inte ofta nog, går promenad några gånger i veckan.

Senaste låt du hörde: "Release me" med Oh Laura


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej och åh och tack! Vad glad jag blev av din kommentar och att den var av just dig för jag beundrar dig och din blogg även om jag är dålig på att kommentera!

2009-03-26 @ 20:41:32
URL: http://hallonsemla.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0