Årets första sommarklänning

Jag gick en promenad ut till Terryland för att lämna tillbaka en film till hyrbutiken som Sean hyrde igår men som det var en repa i så det gick inte att kolla klart. Jag fick pengarna tillbaka. Då passade jag på att kolla på skrivare i Curry's. Skulle verkligen behöva köpa en skrivare, för jämt när jag gör mina ansökningar så måste jag springa ner till internet caféet och varje gång kostar det minst 15 spänn pga deras grundavgift som är 1 euro, även om man bara är där i 2 sekunder.
Innan dess spenderade jag flera timmar på att fixa ihop en ansökan till ett konststipendie för folk med östgötaanknytning, man behövde skicka med personbevis och som tur är kan man ladda ner dem på internet med e-legitimation så var tvungen att gå och köpa batteri till min säkerhetsdosa så jag kunde fixa legitimation på Swedbanks hemsida, skriva ut och fotokopiera papper och allt som hör till, puh!

Jag är lite i valet och kvalet. Antingen kan jag köpa en skrivare/scanner för 69 euro som verkar rätt bra (Epson på extrapris) eller så kan jag köpa en symaskin på Argos för 84 euro. Skulle så himla gärna vilja ha en symaskin för att kunna göra ändringar på second hand kläder och sånt. Var så bra förr när jag kunde använda mammas. Har för närvarande en klänning som behöver tas in längs hela sidorna och gör jag det för hand så tar det evigheter och blir inte lika bra, och lämnar jag in den för alteration kostar det ca 400kr, mer än klänningen är värd. Föreställer mig att jag kommer att sy väskor, applikationer, kuddar etc. Men frågan är om jag kommer ha tid och lust att använda den så mycket, och så är det ju det där vanliga "måste jag göra mig av med den när jag flyttar?" scenariot. Samma gäller skrivaren. Jag tänker ofta att det skulle vara bra att skriva ut sina egna grejer, men sen tänker jag: "den är stor och klumpig och ganska "oflyttbar", och jag skriver ju bara ut lite ansökningar nån gång ibland och bläck är så dyrt så det kanske inte lönar sig att skriva ut foton själv? Samtidigt skulle det vara himla bra med en scanner, och den är ju inkluderad i skrivaren... Jag ska fortsätta att fundera vidare.

Gick en sväng i shopping centret intill och hittade tre otroligt fina sommarplagg på Dorothy Perkins. Den första var ett linne med 20/30-tals broderi runt kragen för 40 euro. (kom inte med på bild) Sen hittade jag två klänningar. Den första blev jag alldeles kär i tack vare kragen, men min kropp är ju typ päronformad och därför brukar jag försöka välja klänningar som markerar midjan istället för att vara alldeles raka eftersom det framhäver min figur bättre.
Därför fastnade jag för klänning nummer två. Ett jättevackert, somrigt tyg och ett rött sidenband runt magen. Var som gjord för mig! Nu när jag tjänar pengar igen så tyckte jag att jag kunde unna mig den för 55 euro och nu vet jag helt plötsligt alldeles säkert vad jag ska ha på mig på Catrionas fest på fredag!


Har ju i stort sett inte shoppat någonting alls på hela våren, bara några få saker i Belfast och ett par grejer i Dublin, men inte alls i samma utsträckning som jag brukar pga min ekonomi, men jag är ju känd bland mina vänner för att alltid ha på mig fina klänningar haha, klänningar är helt klart mitt favoritplagg, och särskilt vintage, så måste ju uppdatera garderoben lite nu till sommaren! Och dessa ser väldigt vintage ut, trots att de inte är det.

Ikväll ska Sean på en creative writing kurs i Galway arts centre och sen ska vi till BK's wine bar en sväng är tanken. Nu måste jag släppa ner fållen på mina jobbarbyxor för de är ett par cm för korta och det ser för jävligt ut!

Kommentarer
Postat av: anna

verkligen söt klänning! ett bra köp.

2009-05-15 @ 17:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0