Born - nytt shoppingställe i Galway

Sista dagen i frihet idag då. Och den har jag slösat på att i stort sett inte göra nånting. Har surfat runt på datorn, lyssnat på A Camp, fikat på Java's med Sean och så har jag laddat ner Fucking Åmål som jag ska kolla på nu, var länge sen jag såg den filmen! :) Jag gick i sjuan -98 när den släpptes och minns att min skola hyrde bion i stan och lät alla högstadieelever gå och kolla. Det var kul, men minns att vi satt längst fram på hörnet så man såg inte så bra.

Spanade även in ett nytt shopping ställe som öppnat vid floden nära katedralen i Galway. Det heter Born och är lite liknande koncept som Urban Outfitters och PUB etc. med cool inredning och snygga grejer. De har lite merchandise men inte så mycket som de två jag nämnde och är inte riktigt så bra som dessa i utbudet men vad fasen, ett sånt här ställe har verkligen saknats i Galway iallafall!

Tog några bilder med mobilkameran:



Herravdelningen på övervåningen. Ska se ut som en bilverkstad, och så hade de några fullt fungerande gamla arkadspel etc.

Herravdelningen. Man har dessutom jättefin utsikt över floden alldeles bredvid.


Jag tyckte det var bra att ha sett stället innan jag börjar på turistbyrån imorgon så man vet vad det är om folk frågar. Nu blir det att hänga med i allt som händer ett tag framöver. När jag jobbar där så måste jag alltid se till att läsa lokaltidningarna för att se vad som händer, om det är några evenemang etc. Värst är när folk frågar om olika sportgrejer, typ lokala gaelic- och fotbollsmatcher etc. för eftersom jag har noll intresse så glömmer jag hålla kolla på sånt.


Kommentarer
Postat av: Victoria,

jösses! herravdelningen var inte alls dum, du!

2009-05-04 @ 12:10:09
URL: http://pearlsofglass.blogg.se/victoria/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0