Öppningsceremonin från takparkeringen

Lite bilder från Volvo Ocean Race öppningsceremoni i Galway.

Jag gick till öppningsceremonin klockan 10.00 på söndagkvällen utrustad med systemkameran och stativet och chansade på att det skulle gå att ta sig upp till taket på parkeringshuset för att kolla. Det var öppet, så det gick och flera andra hade tänkt samma tanke. Det kändes som om nästan hela stan var ute!

Jag är dock sån att när det är något stort evenemang som detta eller t ex paraden på St Patrick's day så föredrar jag att vara iklädd rollen som fotograf och dokumentera det hela istället för att vimla med folket. Jag hade lärt mig av lördagens kalla kväll att klä mig varmt så jag hade varm tröja, scarf och mössa. Det gjorde att jag slapp frysa uppe på taket och kunde ta en massa kort.

De hade underhållning i form av trummor, irländsk folkmusik etc. och tal från premiärministern, borgmästaren och konferenciéren Hector som är en irländskspråkig TV personlighet som bor i Galway.

Trevligt för de som bor i dessa lägenheter. De satt på balkongerna och drack vin och tittade.



Själva höjdpunkten var en gammal fiskebåt som utsmyckats till en svan och kom glidande in i hamnen. På båten befann sig the Galway Tenors som sjöng och så hade de fyrverkerier som sprutade från båten. Olika småbåtar slöt upp som sedan bogserade ut båten igen och de tände flares som de satt och viftade med (ni vet såna där nödraketer).

Det var rätt häftigt att se skådespelet som utspelade sig där nere.

När jag kom hem runt 12 så kände jag inte för att sova direkt, så jag kollade på ett par avsnitt i Narnia serien och poppade popcorn. Idag var jag helt som död, kunde inte komma ur sängen förrän klockan 1. Jag var ju inte uppe sååå länge utan det är nog mest för att jag haft så mycket på gång de senaste dagarna med jobb, Ocean race, ateljéinflyttningen etc.

Ikväll har jag min AutoCad kurs igen så måste fundera på mitt projekt tills dess. Känner inte för det just nu...

Kommentarer
Postat av: Tina

Läcker kväll.



Själv håller jag på med förberedelserna inför årets stora svenska teaterfestival som går av stapeln nästa vecka - hoppas att det blir en lika läcker tillställning med mängder av folk på Borås gator.

2009-05-26 @ 17:13:45
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0