Det bästa kvinliga

En gång förra året så gjorde jag ett inlägg om mina snygga Rock gudar från förr.
Nu tyckte jag att det var dags att sammanställa ett gäng kvinliga artister som jag beundrar hur mycket som helst! De gör jättebra musik och funkar som stilinspiration också. Ska kanske tillägga att gällande vissa av dem, t ex Jewel och Suzanne Vega så gillar mest bara deras första skivor och inte så mycket deras nya. Har ingen aning om vilka fotografer som tagit bilderna (förutom att Anton Corbijn tagit Zelmani bilden), men dem skulle jag egentligen vilja ge massor av credit också för att de tagit så himla fina bilder! Bilderna är presenterade utan inbördes ordning.


BJÖRK

SOL SEPPY (Sophie Michalitsianos, tidigare medlem i Sparklehorse)

ANI DIFRANCO

TORI AMOS

FEVER RAY (KARIN DREIJER ANDERSSON)

JEWEL

KATE BUSH

REGINA SPEKTOR

SUZANNE VEGA

BAT FOR LASHES (NATASHA KHAN)

KATELL KEINEG

A CAMP (NINA PERSSON)

NINA HYNES

PORTISHEAD (BETH GIBBONS)

SOPHIE ZELMANI

STINA NORDENSTAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0