Värmebölja och besöksrekord

Den här helgen har det varit så ofattbart mycket folk i Galway så det är svårt att få grepp om. Har aldrig sett något liknande! Förr tyckte jag att det var mycket folk under Galway Races i Juli, då Quay street brukar vara helt full, men detta är mycket större. Igår kväll var Shop och Quay street helt smockfyllda, samtidigt som hamnen var full med folk, och det även var folk ute vid Salthill. Att det dessutom är en värmebölja denna helg med fint väder och minst 26 grader så gjorde det att folk vallfärdade till stränderna vid Salthill.

Igår jobbade jag och Marianne i info kiosken och det var så mycket folk att vi knappt han prata med varandra på hela dagen. Normalt sett brukar det vara ca 250 besökare på en dag, igår var det nära 600 besökare!!

Shop street lördag eftermiddag.

Eyre Square.

Info kiosken där jag spenderade gårdagen. Det var soligt större delen av dagen, men solen gick visst i moln just när jag tog bilderna! Halv 12 var det flyguppvisning med Red Arrow från England, så vi flydde ut ur kiosken och stod utanför och kollade i några minuter.

När jag äntligen stängde klockan 8 på kvällen så var jag helt slut i hjärnan och orkade knappt prata haha! Kände mig helt klibbig av den tryckande hettan också, men efter en dusch och en god fetasallad hemma så gick jag och Sean en promenad in till the docks och lyssnade på slutet av Sharon Shannon konserten. Sista låten var "Galway Girl" så alla sjöng självklart med, haha!


(Mundy som sjunger här sjöng inte igår kväll).


Var bjuden på fest i Cats hus, men jag orkade bara inte festa eftersom jag var så otroligt trött efter jobbet och den tryckande värmen, och så hade jag ju träffat henne kvällen innan. Det blev att jag och Sean fikade på Java's och sen gick jag och lade mig redan klockan 12 medan resten av staden festade ihjäl sig...

Idag var jag jättetrött på morgonen också, trots att jag lagt mig rätt tidigt och inte druckit något. Jag jobbade 12.15 - 15.00 och det var alldeles för varmt inne på turistbyrån för vår air conditioning är visst trasig. Har ju inte behövts hittils i år haha!
När jag slutade och gick hem så var det så varmt att man höll på att svettas ihjäl, trots att jag bara hade på mig den kortärmade jobbskjortan, så fanns bara en sak att göra: gå till stranden.

Jag bytte om hemma och köpte vatten och en wrap i Super Valu och sen vandrade jag ut till Salthill där det fullkomligt kryllade av folk.



En svensk tjej och en Irländsk kille hade akrobatuppvisning.


Sommar!!! Det var så varmt så vinden gav inte ens någon svalka. Men det var ju iallafall lite svalare vid stranden än inne i stan.

Tänk om det alltid var så här på sommaren i Irland. Då skulle man ju inte behöva sakna svensk sommar...

Jag låg där och läste och solade i lite över en timme och sen gick jag en sväng till Perk's funfair på andra sidan vägen och åt sockervadd. Åhh vilken härlig vecka det har varit!

Sen strosade jag hem och gick förbi South Park där Circus Gerbola har varit hela veckan och matade cirkushästarna med lite gräs.


Förresten, kolla in Volvo Ocean race programmet på TV4 imorgon kväll, jag garanterar att de kommer visa från Galway!

Det är helt otroligt hur lyckat det här Ocean Race stoppet har blivit. Det kunde lika hjärna ha spöregnat hela tiden och allt hade skitit sig med tanke på att det är nästan bara utomhusevenemang. Tack vädergudarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0