So far so good och snart kommer båtarna

I morse var det regnigt och ruskigt och alla trodde att första Volvo Ocean Race dagen skulle bli helkass, men tji fick vi, för det klarnade upp och framåt kvällen sken solen. Jag jobbade 9-6 och missade öppningen av Engage studios utställningen klockan 4, men jag gick dit på lunchen samt efter 6 och pratade lite med Austin, David, Jim och de som var kvar. Det hade tydligen varit en hel del folk, men stod ingen info vid varje tavla så man fick typ gissa sig till vems som var vems eftersom allt inte stod skrivet i ordning på listan man fick, och så hade de skrivit fel på titeln till en av mina tavlor, men jaja, ska väl inte klaga, för jag hade en intressent som lämnade sitt nummer och vill besöka min atelje längre ram och se mer av min konst och kanske köpa.

Runt 20.20 gav jag mig sedan in till hamnen för att kolla runt lite och fota och äta något. Slutade med att det blev en portion chips med vinäger. Det var en hel del folk ute, påminde lite om The Galway Races eller Paddy's day med en massa folk längs hela gågatan, ungdomar vid the Spanish arch etc. Kändes lite surrealistiskt att vandra längs docks området och se hur det är så totalt förändrat.

Privata yachter


Kajen, längs hela sidorna finns mat, souvenir och hanterverksstånd etc.

The dome. Den simulerar tydligen hur det är att vara på en race båt.

De har satt upp stora konstverk på husväggarna. Det ser målat ut, men det är nån slags klisterplast tydligen. Ser iallafall snyggt ut!

Quay street. Full rulle och rickshaws som alltid en lördag.

Tur att det inte regnade!

Först spelade ett lokalt band som heter The Deans, minns att de spelade i matsalen i college en gång för flera år sedan. Jag var inte framme och lyssnade dock utan hörde dem bara på avstånd. Sen spelade the headliners Kilá. Alla irländare jag vet som är lite hippie aktiga gillar Kilá, fast de är ju inte de enda ;) Jag väntade på Sarah och Maria som jag skulle möta men de blev lite sena, men till slut kom de tillsammans med Sarahs pojkvän som var schysst och köpte mig en pint i öltältet. Det kändes lite som att vara på en festival.

Enda dåliga var att det blev så satans kallt när solen gått ner. och det började mörkna. Jag stod och huttrade, att hålla en iskall pint i handen gjorde ju inte saken bättre! Skulle ha tagit på mig en vam tröja om jag vetat men det är ju inte lätt at veta när solen skiner när man går hemifrån.

Alanna och Sarah som jag delade ateljé med en gång i tiden. Sarah har precis hittat boende i Salthill och flyttar upp alla sina grejer den kommande veckan, hon bor dessutom alldeles nära där Maria bor så det är ju asbra!

Sarahs pojkvän (som jag inte minns namnet på) och hon.

Och så jag med på ett kort. När musiken var slut kom Sean och träffade oss. Det var för kallt för att stanna ute så mycket längre eftersom vi inte var klädda för det, så jag och Sean bestämde oss för att gå och ta en fika i Java's när de andra skulle vidare till Central Park eller Cuba nattklubb. dels jobbar jag 9 imorgon och kände inte för att dansa halva natten, dels så var det så mycket folk ute att man knappt skulle komma in ändå och dessutom så är jag inget fan av någon av de nattklubbarna. Jag föredrar The Roisin med lite mer udda musik istället för mainstream R&B hits etc. Men kommer säkert ändå att hamna där på fredag eftersom det är Sarah's födelsedag på tisdag som hon tänker fira på fredag och dessutom så spelar ett Dublin band i Race byn som heter Coronas och vars medlemmar Alanna känner den kvällen. Typiskt nog så ska jag självklart jobba dagen efter igeeen! Alltid så bra tajming liksom...

Och nu ser jag här på hemsidan att första tävlingsbåten kommer att anlända till hamnen om 10 min. Många ska nog dit och heja fram båtarna, fast det är 1.00 på natten, först hade jag funderat lite svagt på att gå dit eftersom vi bor rätt nära men jag är för trött för att orka bry mig.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0