Party the 126 way

Nu hann jag inte med att skriva något på lördagen, och så började jag på ett utkast igår men så ringde mamma mitt i alltihop så uppdatringen kommer först idag. Usch vad lång tid det tagit!

Men åh vilken kul kväll jag hade i lördags! Först jobbade jag till 3. Fick sluta lite tidigare eftersom jag jobbade över en timme på fredagen. På kvällen var det vernissage och invigning av nya 126 galleriet nere vid The Docks. Bestämde mig i sista stund för att gå dit medan Sean gick på bio och såg "Låt den rätte komma in" som visas i Galway nu.

Det var en kille som hoppade hopprep skitlänge medan han läste poesi. Måste ha haft rätt bra kondis för han lät inte ett dugg andfådd! Han hoppade på en vit platta med två intilliggande fält med brun chalk pastel och när hopprepet nuddade färgen så gjorde den sedan avtryck på det vita så det blev som om han ritade med hopprepet. Var rätt coolt att se.

Det nya 126 galleriet på Queen street.
Jag träffade Aideén Barry där och pratade om hennes senaste utställning i Dun Laoghaire, turistbyrån, vårt docks projekt, mitt ateljéletande etc. Hon är så himla trevlig! Pratade lite med Jim Ricks om vårt projekt också, han är chairperson för 126, och så träffade jag på Michaele Cutaya. Det var hon som skrev artikeln om mig i Circa art review i höstas, så det var så jag lärde känna henne. Vi pratade även med Laura Brennan om oljetankarna (träffade ju henne när vi dokumenterade tankarna för ett par veckor sen). ja, vart man än väde sig så kände man igen folk!

Sen gick vi till Bar no. 8 där efterfesten skulle vara. Det var tänkt att jag bara skulle dit och ta en drink och sen gå hem eftersom jag skulle jobba 9 idag och det sket sig. Först hade jag druckit två fulla muggar vernissage rödvin och sen blev det två pints guinness, eftersom Michaele bjöd mig på en. Det var sån otroligt bra stämning. Alla var sådär lagom påverkade av alkoholen så det blev lätt att prata med varandra. Pratade med Michaelas vän som också är skribent bla. och så träffade jag på Maeve Curtis som är så himla trevlig och Jennifer Cunningham, som ska ha några konstkurser i sommar och pratade om möjligheten att lämna flyers på turistbyrån etc. Sen träffade jag en av mina förra college turots Fionna Murray. Hon är den som är lättast att prata med av alla tutors, de andra blir lätt lite svårt att prata med, man själv känner sig som eleven och den liksom står lite över en på nåt sätt. Med Fionna är det dock inte så, hon var så himla trevlig (vi båda hade ju druckit ett par pints så då blir det ju genast lättare att prata). Vi pratade om mina projekt, en utställning hon ska vara med i, mastersstudier i London etc. och sen när jag gick hem så var jag på så bra humör att jag nästan ville hoppa fram, haha (ni vet hur det kan bli).

Graffiti väggen nere vid the docks är klar. Blev bra tycker jag!

Det är längre ner på gatan som 126 galleriet ligger. Den här delen av stan håller på att utvecklas till ett konst kvarter, 126, bar no 8 där alla konstpartyn är, de ska bygga en art house cinema runt hörnet etc. Yay!

Inte så himla kul att jobba klockan 9 nästa morgon dock. Hade huvudvärk och påsar under ögonen haha! Men jag blev inte sjuk iallafall som tur var, för så mycket drack jag ju ändå inte. Det var förresten en väldigt lugn dag på jobbet igår så det gick rätt bra. Idag och imorgon är jag ledig, men jag har redan slösat bort halva dagen med att sova till 12. Jag gick ur sängen 12.15 och tänkte att "ja, nu går de på sin lunchrast på jobbet, attans också!" Fast jag behövde sova ut dels för att jag var så trött efter lördagen och sen för att jag ännu inte kunnat vänja mig vid att vakna halv 8 varje dag, och därför adrig lyckas komma i säng så tidigt som jag borde.

Ikväll har jag min AutoCad kurs igen, och så måste jag ansöka till en stipendie grej. Fan jag hatar att bara ansöka till grejer hela tiden, men måste försöka iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0