Trött och fattig

Vilken lång dag! Först jobbade jag från 9.00- 18.00. Sen hade jag min AutoCad kurs från 19.00-22.00. Snacka om att jag har grillat hjärnan.

Det var massor med folk på lunchen och bara tre personer, varav Marianne började jobba idag, så hon behövde hjälp med en massa. Hon jobbade med mig för två somrar sedan, men 2 år är lång tid och hela kontoret har ju byggts om sen dess dessutom. Hade en lista på massa telefon enquiries att gå igenom, långdragna accommodation bokningar i andra änden av landet etc. Men ändå så kändes det kul. Måste säga att man känner sig rätt stolt när man vet så mycket som folk frågar om, är snabb på att boka, leta upp saker, det flyter på fast det är stressigt och man skämtar med jobbarkompisarna emellanåt. Förra sommaren tyckte jag det var sååå segt att jobba direkt efter college, men nu när jag varit arbetslös i 7 månader så är det faktiskt kul igen, och sen nu när vi inte är så många så har man mer ansvar och känner att man verkligen gör nytta.

Autocad kursen gick bra, förstår inte hur de andra har så svårt att fatta lärarens instruktioner bara. Känns lite irriterande att vara den enda som fattar hela tiden och så fort man ritat grejen han sagt så får man sitta och vänta i 5 min medan han går runt och visar och förklarar för alla andra... Nästa vecka måste vi ha kommit på ett projekt som vi ska jobba med de sista 5 veckorna. Det kan vara allt från en husritning, ta med ett objekt och göra en ritning av det, en trädgårds design etc. Vet i fasen vad jag ska hitta på...

Har hamnat i något av en finansiell kris dessutom, trots att jag jobbar och sliter som fasen.

Har bara 500 euro på mitt konto just nu och får inte lön förrän i slutet av månaden, typ den 29e (om det funkar som det ska, för förra året försenades min lön först månaden).

Detta är mina utgifter:

* Ateljehyra: 138 euro (måste betalas imorgon)
* Ateljedeposition: 138 euro (måste betalas imorgon)

* Telefon/internet: 130 euro (glömde låta mamma, som har billigare telefon, ringa upp och pratade i 3,5 timmar, där gick 35 euro, skit!!! Måste betalas senast 21maj)
* Lägenhetshyra: 300 euro. (kan vänta tills 30 maj senast)
* CSN Studielån: 200 euro (hade glömt att det där helveteslånet måste betalas senast 29 maj, och jag har ju redan fått nedsättning och uppskov så det går ju inte att få igen!!!)
_
Sen måste jag ju för fasiken äta också! Och Sean har också jättelite pengar på sitt konto just nu...
________________________

Så det ser ju jäkligt sämst ut, eller hur?!

Kan skjuta på hyran och CSN tills jag får lön förhoppningsvis, men allt det andra måste betalas innan. Helvete också! Hade verkligen inte räknat med CSN lånet och att teleräkningen skulle vara så hög. Det är min tur att betala den för Sean betalar elräkningen som är lika hög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0