Ghoulway with the ghosts

Det var en liten Halloween festival i stan i helgen. De kallade stan Ghoulway istället för Galway, så det namnet har jag själv anammat nu.

Egentligen så började jag skriva på det här inlägget i söndags, men blogg.se var så jäkla segt på att ladda upp bilder att jag gav upp.

Jag gick en sväng runt stan på lördagseftermiddagen och kollade.


Det var massor med folk utklädda till pumpor, de delade ut fliers om festivalen och godis till barnen etc. De hade en re-enactment  av Michael Jackson's Thriller video med ungdomar, det var disco för barnen i mataffären etc. Jag höll på att bli antastad av en liemann när jag gick in i affären och alla barn var utklädda och boppade till Michel Jackson och Westlife låtar med en DJ som hittade på lekar. Det var rätt högt och några pensionärer fick nästan skräcken när de kom in! haha!





Sen gick jag hem och bakade pumpapaj och skar ut ett ansikte i pumpan.
Boohoo!

I make a mean pumpkin pie ska jag be att få tala om!


På kvällen gick jag till Catriona's, efter att själv ha gjort mig iordning. Så här blev årets:


Var där redan runt halv 9, så första delen av kvällen spenderades med att hjälpa henne knyta ihop ett antal papperslöv som hon klippt ut och plastat in till en kjol. Vi lyckades övertala henne att ha på sig en riktig kjol under lövkjolen ifall att. Hon skulle vara Eve och gick runt med ett äpple i handen :) Tror inte jag själv hade vågat mig på att ha endast en bh med några ditknutna papperslöv när jag skulle gå ut, fast det är ju jag det. ;)

Några kompisar till Cat kom förbi en snabbis innan de skulle på nån fest. En av dem var utklädd till typ Matrix agent, han såg väldigt verklighetstrogen ut!

Cat och jag fixade till hennes house mate Nick och en annan kille jag glömt namnet på eftersom de inte hade nån utklädnad, då vi bestämde oss för att gå ut istället för att kolla på film.


Nick och Cat.

Caroline såg otäck ut!
Sen gick vi till ett house party nere vid The Docks. Vet inte vem som bodde där, några Ashlee kände, men de hade en cool Tim Burton pumpa!


Ashlee, Nick och jag.
Stannade inte där så jättelänge, men hann med att träffa Michel jackson:


Sen var vi i Kelly's, men där var det så fullt att man knappt kunde röra sig, men vi såg många coola utklädnader för det hade tydligen varit en fancy dress competition tidigare under kvällen.


Sen gick vi vidare till The Roisin för att dansa sista timmen innan de stängde. En kille undrade vad Catriona skulle föreställa.
Då sa hon:
"Look - I am holding a red apple, I am dressed in leaves.."
Killen:
"Wha, an apple tree?"
hahaha!

The Rosin var kul, de spelade bra musik: The Cure, Florence And The Machine, The Ramones... Alla andra ställen i stan spelar mest bara R&B och skräp.



Det blev en bra Halloween, och söndag och måndag spenderade jag och Sean med att sätta i oss pumpapajen. Mmmmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0