Chokladkvark, någon?


Seans sista dag (11/9) släpade jag med honom till en ganska så rough förort som heter Marzahn (jag kan inte sluta tänka på marsansås). Så farligt som guideboken ville få det till tyckte jag inte att det var, men något vidare kul ställe att bo i kan jag inte tro att det är. Förorten är 2x6km i yta och byggdes som en kommunistisk show piece.

Fick en del hyfsade bilder iallafall, så sen åkte vi in till stan och gick lite längs Kurfurstendamm. Västra Berlins paradgata där alla dyra märkesaffärer etc. ligger. Fina gamla hus och ganska stor kontrast mot förorten. Köpte en sticketröja på H&M och så åt vi mat på ett ställe med en buffée som såg ut som en marknadsplats med en massa färska råvaror uppradade etc. Maten var skitgod men desserten var usch. Chokladkvark någon? Trodde det var chokladpudding men inte. Ska tydligen vara gjort på filmjölk och påminna on Philadelphia ost, men det tyckte jag inte att det gjorde!

Sen på kvällen gick vi till nån bar i vårt område om jag vill minnas. Sean gillade sin semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0