Påsken är min tid.

Nu har jag påskpyntat hemma. Gick en promenad och plockade påskris igår. Annars har jag alltid nöjt mig med bok eller alris eftersom björkar är rätt sälsynta här och det brukade finnas ris att plocka vid kanalen runt hörnet. I år hade de dock röjt längs kanalbanken och tagit bort alla låga kvistar, så jag fick vandra längre bort förbi universitetet. Men där hittade jag faktiskt några björkar längs Corrib river som jag knyckte ris ifrån. Var lite rädd att någon skulle komma och se mig för björkar är som sagt lite sälsynta här, men oj så fint det blev med äkta björkris!

Sean och jag gick även en promenad i det underbara vårvädret idag (som äntligen återvänt efter regnandet tidigare i veckan). Stora hav av påskliljor växte det kring universitetet. Ska försöka gå en till promenad där i helgen och ta med kameran. Sean köpte varsin Lindt chocolate bunny till oss och så hitade jag ett ark vackert mönstrad wellpap i konstnärshandeln. Förra året målade jag ju ägg, så de hänger med.



Nu när jag kom hem så pysslade jag några små fåglar att hänga i riset eftersom jag inte kunde hitta mina påskfjädrar som jag köpte i London en gång i tiden (det är svårt att få tag på färgade fjädrar här). Fast jag saknar dem inte så mycket faktiskt.

Mini Bunny. Det underbara blå ägget är en svarvad sten jag hittade i en affär igår.






Ikväll jag vi ha filmkväll hemma hos Catriona. Tror Andrea och Geraldine ska komma också. Igår var jag på det återkommande Live @ Bar no. 8 eventet. Anne Maria som har ateljé på samma ställe som jag curerade det hela som denna gång fokuserade på filmer och liveuppträdanden av performance art. Var både bra och mindre bra grejer som visades, pratade med några jag känner och efteråt, runt halv 11, gick jag med Sean och drack sent kaffe på Java's. En trevlig kväll!


Glad Påsk allesammans!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Gudomligt mysikt ni har det hemma. Påskigt! Firar man påsk stort på irland? - jag bodde där enbart på hösten så jag hann inte uppleva alla högtiderna.



Ja, jag målar stort ibland - kanske är dålig på att beskriva hur stora dom är i bloggen - i konstbloggen skriver jag däremot ut storlekar jämt. Men det kanske är en bra idé - att försöka visa upp den "verkliga" storleken på tavlorna i bloggen - svårt för besökarna att få en helhelts bild annars ju. Faktiskt inte tänkt på det, just nu håller jag på med en stor grön ängel med oranga vingar.



GLAD PÅSK!

2010-04-04 @ 17:08:28
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: emmyg

åh tack :D älska påskpynt!

2010-04-07 @ 19:26:31
URL: http://jonesochgiftet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0