Sommarjobb

Jag har fått sommarjobbet klart på turistbyrån nu. E-mailade Sharon idag och det blev bestämt att jag ska jobba där 24 maj - 19 september. Bra att de vill ha mig tillbaka. Känns ändå alltid lite jobbigt att gå tillbaka till ett heltidsjobb igen när man är van att komma och gå som man vill i ateljén, dricka kaffe och läsa på Java's en stund på eftermiddagarna etc. Men bohemlivet har även sin baksida, som det att jag ej är kapabel att betala min hyra längre och därför får en växande hyresskuld hos Sean. Inte har råd att köpa nya kläder, eller resa någonstans, eller ens köpa allt det konstnärsmaterial jag behöver.


Jobbet.

Fick välja på att börja den 10 maj och jobba till början av sept. eller den period som jag nu valde. Borde ha tagit 10 maj eftersom jag inte har några pengar, men tänker att 24 maj ger mig lite mer tid att måla tavlor till utställningarna jag är med i i juli innan jobbet börjar.

Gillar ändå jobbet och arbetskamraterna, men önskar såklart att man skulle ha något bättre för sig vid det här laget än att inleda femte säsongen på samma sommarjobb. Det är inte lätt att vara konstnär. Önskar jag hade något roligt att se fram emot efter sommaren så man slapp harva på här i stan en vinter till, men nu blev det inte så.

I'm a bit disillusioned with the art world and it's possibilities at the moment. Kanske är bra för mig att ägna mig åt och umgås med icke-konstnärsfolk ett tag. (Fast så tycker jag ju inte egentligen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0