Veckan.



You jump from one dream to another
unharmed
like the breakneck free-runner you are


(utdrag ur en låttext jag skrev igår kväll)

Igår fikade jag med Sarah på Java's efter jobbet. Tiden bara flög iväg och plötsligt hade två timmar passerat. Var så kul att prata med henne, vi har inte setts på evigheter fast hon bor i Galway.

På onsdagkvällen gick jag en promenad i en timme med min supervisor Maeve, henne gillar jag verkligen. Hon är hus och hundvakt åt sin kompis som åkt till Finland för att hälsa på familjen i två veckor. Kompisen har två boxrar som behöver en rejäl promenad varje kväll så jag hjälpte henne att ta ut den ena. Känner att boxrar är så jag på något sätt, om jag någonsin skaffar hund ska det bli en boxer!

I måndags kväll var det en work night out. Vi och de som arbetar på de olika tour bussarna blev bjudna på en båttur på Corrib princess och sen gick vi ut till ett par olika pubar efteråt. Kom inte i säng förrän halv 4 och jobbade nio nästa dag. Var iallafall jättekul och trevligt!

Nu är jag ledig i fyra dagar, men idag regnade det hela dagen så jag rensade ur min garderob och strumplåda och fyllde en sopsäck med kläder som ska bort. Imorgon ska vi till Westport i ett par dagar, jag har inte varit där sen brorsan var här i april eftersom jag och Sean alltid tycks vara lediga olika dagar.


Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Lika regnigt på Irland som här i sverige. Skit regn. Semestern är slut och det bara regnar. Hösten? Här? Redan?

2010-08-09 @ 17:34:48
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0