I Sverige är det bara snö - här på Irland är det vår!

Det finns ett uttryck: "Don't rub it in!" och ja, jag ska väl inte skryta för mycket om hur fint och vårigt vi har det när många av er i Sverige är insnöade den här helgen (vilken sanslös vinter ni har haft), men jag kan ju visa er bilder från min promenad idag iallafall.









Jag älskar att promenera genom universitetscampuset på vårkanten. Hittade några utslagna blommor, men de hade blivit lite frostskadade. Vad jag vill minnas brukar påskliljorna i stort sett vara utslagna nu men de är nog lite sena pga kylan. Vi har haft en bra vinter i år med mindre regn och mera sol än vanligt, men det har varit kallare. Nu idag var det nog ca +6 grader, hade fingervantar när jag hanterade kameran.



Jag gillar att hitta rolig stencil graffiti, det piggar verkligen upp trista gångtunnlar och liknande!


Påskliljor i en greengrocer

Var inne en sväng på Public Romance, en vintage butik, men köpte inget. Satt sedan på Javas i en och en halv timme och läste ut "The Journal of Eugene Delacrox" otroligt intressant! Nu ska jag börja läsa i min tredje och sista Franz Kafka bok - The Castle. Kan knappt bärga mig!

Var i ateljén en stund efter det och jobbade vidare med min stora tavla. Får göra lite då och då eftersom saker och ting måste torka emellanåt.



Så här långt har jag kommit nu. Måste räta upp några kanter och gå över vissa delar igen. När Sean slutade jobbet halv 5 gick vi till Wa Café och jag åt en bento box.

Nu har Sean köpt en rulle Marabou mjölkchoklad år mig så jag ska äta den och dricka te och kolla på nån film. Jag ska ta och fortsätta med min Sci-Fi säsong. Sista tiden har jag kollat på några av mina favoriter: The Matrix, Metropolis (1928), Terminator II, Planet of the apes (gamla). Frågan är om jag ska kolla på Blade Runner igen eller A Clockwork Orange. Jag har lyssnat på Blade Runner soundtracket (gjort av Vangelis) i ateljén hela veckan. Älskar det! Blade Runner är en av de bästa filmer som någonsin gjorts för den är väldigt filosofisk, vacker, existentialistisk, mörk, bra musik. Ingen vanlig actionfilm!

-----
uppdatering:

Blev ingen film. Fastnade framför herrarnas 30km längd. Fan vad kul med dubbelmedalj! Jag har kollar live på SVT play de senaste kvällarna och kännt mig stolt över att vara svensk. Roligare att se de svenska sändningarna än Brittiska Eurosport, för de har inget eftersnack, soffa etc. och visar inte alla grejer svenskarna är med i. Det är så mysigt att följa SVT sändningarna. Egentligen ska det vara blockerat utomlands men jag köpte tillgång till Anonine, en svensk VPA server för 40kr i månaden som ger mig svensk IP address så det ser ut som att jag är i Sverige, så nu funkar även Spotify för mig. Helt klart värt!

Kommentarer
Postat av: Bea

va? oj, i sverige är det galet mkt vinter! sjukt att det skiljer så!

2010-02-21 @ 09:29:21
URL: http://beatasbilder.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Alltså, är dessa bilder på sanning!? Underbart med vår!



Appropå Spotify så måste man ha Spotify Premium för att kunna skicka invites, och det har inte jag, men jag vet att på denna sida: http://invitify.fleo.se/ kan man få invites på torsdagar? Hoppas det kan fungera!

2010-02-22 @ 19:41:36
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad jag saknar Irland! Jag har två stycken spotify invites om du behövde en?

2010-02-24 @ 22:22:20
URL: http://callemoritz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0